به گزارش ایرنا، محمد حسن باستی روز چهارشنبه در همایش هفته حمل و نقل و راهداری استان بوشهر افزود: با توجه به در دست اجرا بودن طرح توسعه بندر بندر درجزیره نگین، توسعه راه دسترسی به این مجتمع بندری ضروری است.
وی اضافه کرد: بر اساس آمارهای اعلام شده به سبب عوامل مختلف هر نیم ساعت یک نفر در محورهای مختلف جاده‌ای کشور بر اثر تصادف رانندگی جان خود را از دست می‌ دهد.
باستی، مشکلات جاده‌ای، عوامل انسانی و خودروی را ازجمله عوامل تصادف های جاده‌ای معرفی و اظهار کرد: استان بوشهر در ساخت بزرگراه در کشور پیشتاز است به‌گونه‌ای که جاده‌های اصلی این استان در مناطق مختلف به بزرگراه تبدیل شده است.
وی با اشاره به کامل شدن محورهای چهار خطه جاده‌های استان بوشهرگفت: محور 285کیلومتری بوشهر به فارس یکی از راه‌های پرترافیک در مسیر دسترسی به مرکز کشور است که تنها 19 کیلومتر آن چهار خطه نیست.
باستی، در باره تکمیل طرح بزرگراهی برازجان به گناوه در شمال استان بوشهر افزود: محور برازجان - گناوه به طول 67 کیلومتر به استثنای چهار کیلومتر آن که بزودی چهارخطه می شود، به بزرگراه تبدیل شده است.
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر بیان کرد: ازچهار هزار و 300 کیلومتر جاده در استان 663 کیلومتر آن بزرگراه، 570 کیلومتر جاده اصلی و مابقی راههای فرعی و روستایی است.
معاون امور عمرانی استاندار بوشهربا اشاره به ظرفیت حمل و نقل بار در استان ساحلی بوشهر گفت: در اجرای طرح‌های توسعه‌ای استان بوشهر 45 هزار هکتار برای حوزه حمل و نقل، امدادی، مجتمع بندری، بندر آزاد و ایستگاه راه‌آهن در بوشهر تدوین شده است.
باستی، خروجی دوم بوشهر را یکی از طرح‌های این شهر برای تحقق مصوبه های هیات دولت معرفی کرد و افزود: ایجاد شهرک فرودگاهی بوشهر از برنامه‌های مهم در محدوده 45 هزار هکتاری است که برای این مهم چهارهزار و 500 هکتار زمین طراحی شده است.
وی ساخت شهرک حمل و نقل بوشهر را از دیگر طرح ‌های این استان عنوان کرد که در کنار خروجی دوم بوشهر طراحی وعملیات اجرایی آن آغاز شده است.
6047/6043**
خبرنگار: مونا عیدان** انتشار دهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.