سرهنگ ایوب شرافتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد هفت هزار و 855 دستگاه موتورسیکلت و شش هزار و 77 دستگاه خودرو بوده است.
وی عنوان کرد: این وسائل نقلیه حادثه ساز در مسیرهای درون شهری و برون شهری بودند که به پارکینگ منتقل شده اند.
رییس راهور گلستان تصریح کرد: بیشتر تخلفات رانندگان این وسائل نقلیه سرعت بالا، تکرار تخلفات، حرکات خطرساز، بدحجابی، آلودگی صوتی، نداشتن گواهینامه و مسائلی از این قبیل بوده است.
سرهنگ شرافتی از فعال بودن 108 دستگاه دوربین نظارتی و کنترلی در سطح شهرها و جاده های استان نیز خبر داد و گفت: این دوربین ها در بخش درون شهری، حمل و نقل جاده ای وراهداری و نظارتی فعال است.
وی همچنین گفت که امسال 472 هزار و 500 مورد اعمال قانون شد که در این پیوند پلیس راه 249 هزار و 500 فقره و پلیس راهور 223 هزار فقره اعمال قانون در برخورد با متخلفان و تخلفات ثبت کرده است.
به گفته وی؛ در همین بازه زمانی، در داخل شهرهای استان 21 فقره تصادف منجر به فوت رخ داده که براثر آن متاسفانه 22 نفر جان خود را از دست دادند که این آماردرمقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل در بخش سوانح رانندگی منجر به فوت 2 مورد معادل 2 درصد و در بخش فوت شدگان 2 نفر معادل هشت درصد کاهش دارد.
وی ادامه داد: در همین مدت در سطح شهرهای استان 837 فقره تصادف منجر به جراحت روی داده که بر اثر آن 908 نفر مصدوم شدند و این آمار در سال گذشته در همین بازه زمانی 834 فقره تصادف با 982 نفر مجروح بود.
رئیس پلیس راهور گلستان افزود: طی سه ماه ابتدای امسال در مجموع 46 سانحه رانندگی در جاده های استان رخ داده که 55 نفر فوتی و 501 مصدوم داشته است، سال گذشته در فصل بهار این آمارها به ترتیب 52 فقره تصادف، با 70 کشته و 563 مجروح بوده است.
سرهنگ شرافتی یادآور شد که در مجموع آمارهای پلیس راه و راهور استان در بخش تصادفات، جانباختگان و مصدومین به ترتیب 18، 16 و 8 درصد در سه ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته ایم.
وی ادامه داد: در بخش درون شهری 45 درصد فوتی ها مربوط به راکبین و ترک نشین های موتورسیکلت و50 درصد فوتی ها عابرین پیاده بوده و در بخش برون شهری 53 درصد فوتی ها مربوط به راکبین و ترک نشین های موتورسیکلت و 30 درصد کشته شدگان عابرین هستند.
وی اظهارداشت: در مجموع تصادفات برون شهری و درون شهری 35 درصد راننده و سرنشین، 19 درصد راکبین و ترک نشین و 12 درصد عابرین پیاده فوت کرده اند.
به گفته وی؛ در حوزه درون شهری 36 درصد علل تصادفات مربوط به بی توجهی به جلو و 31 درصد مربوط به رعایت نکردن حق تقدم و در بخش برون شهری نیز عدم توجه به جلو و فقدان رعایت حق تقدم و نیز عدم توانائی در کنترل خودرو ناشی از سرعت بالا و غیرمجاز به ترتیب 30، 19 و 12 درصد علل سوانح بوده است.
وی با بیان اینکه جریمه ها در مباحث راهسازی و بهبود شرایط ترافیکی در شهرها و جاده ‌ها هزینه می ‌شود، تصریح کرد: پلیس با تخلفات رانندگی که جان افراد را به خطر می اندازد، برخورد قانونی و جدی می کند.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.