محمدراشد مدرس گرجی روز یکشنبه در گفت و گو باخبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون طرح آماده سازی جاده های استان برای استقبال از مسافران تابستانی در کردستان آغاز شده و راهداران علاوه بر روکش آسفالت و خط کشی، ایجاد 10 کیلومتر حفاظ بتنی در مسیرهای پرخطر، شانه سازی 2 هزار کیلومتر، رگلاژ 600 کیلومتر راه روستایی را در میان دیگر برنامه های خود قرار داده اند.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته شناسایی 28 نقطه پرحادثه در راه های بین شهری استان بر اساس ابلاغیه های جدید حوزه راهداری و فرماندهی پلیس راه شناسایی، آشکارسازی و در مسیرها با تابلوهای اخباری به رانندگان اعلام شده است افزود: سعی می شود امسال نیز سه نقطه از این نقاط برای جلوگیری از بروز تصادف ها اصلاح هندسی شود.
وی گفت: برای اجرای این طرح ها حدود 800 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است و با ابلاغ اعتبارات ملی در خرداد ماه اجرای اقدامات به صورت جدی پیگری می شود تا 2 سوم از این میزان از محل اعتبارات ملی و بقیه نیز از محل اعتبارات استانی تامین شود.
معاون راهداری اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان ادامه داد: علاوه بر طرح های عمرانی، نوسازی ناوگان راهداری را در دستور کار قرار داده اند و هم اکنون قبل از تحقق اعتبارات اقدام به شانه سازی یک هزار کیلومتر و رگلاژ 200 کیلومتر راه شوسه روستایی کرده اند.
در استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه وجود دارد که 90 درصد این راه ها در مناطق کوهستانی و تپه ماهور واقع شده است.
کردستان با 28 هزار کیلومتر مربع در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.
3034/6108
** خبرنگار: حسن حسین زاده /** انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSB
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.