به گزارش ایرنا، حمید رضا علم روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: در زمان حاضر 9 هزارو 800 پل با مجموع 14 هزار دهانه در جاده ها و راههای این استان وجود دارد که 150پل در مناطق روستایی و جاده های فرعی درحالت بحرانی است و نیاز به مرمت و بازسازی دارد.
وی اضافه کرد: با توجه به وقوع حجم زیاد بارش ها در مدت زمان کم در استان و احتمال آبگرفتگی جاده ها و معابر و عبور و مرور ایمن، مرمت پل های یاد شده از اولویت های راهداری و حمل و نقل استان بوشهر است.
علم، در باره راه ارتباطی سیراف - جم بیان کرد: پس از بارندگی سال گذشته شهرستان جم، 2 کیلومتر مانده به جم به دلیل رانش کوه یک باند از این جاده بسته شد.
وی یادآور شد: جنس خاک کوه پردیس جم از نوع مارن است و آب را در خود نگه نمی دارد که همین امر باعث رانش آن شده است.
علم تاکید کرد: در زمان حاضر این جاده ایمن سازی شده و با هماهنگی معاون امورعمرانی استانداری بوشهر در سمت شرق آن به طول 2.5 کیلومتر مسیر جدیدی باز می شود.
وی درباره سیستم هوشمند جاده ای در استان بوشهر گفت: امسال 20 سامانه سیستم هوشمند جاده ای در استان راه اندازی می شود که از این شمار 14 دوربین درهشت نقطه در جاده ساحلی نصب خواهد شد.
علم گفت: همچنین 6 دستگاه دوربین دیگر نیز در راه ارتباطی اهرم - برازجان نصب می شود و نصب دوربین در سه راهی سیراف - جم نیز در مرحله انعقاد قرارداد است.
وی یادآور شد: با نصب این دوربین ها همه محورهای ارتباطی استان مجهز به سیستم هوشمند جاده ای می شوند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان بوشهر گفت: در زمان حاضر 51 دستگاه دوربین در راههای ارتباطی این استان نصب شده است.
وی با اشاره به نقش دوربین های کنترل سرعت در کاهش تصادف ها افزود: حوادث رانندگی در سال گذشته در جاده های برون شهری و روستایی استان بوشهر 241 کشته داشت که نسبت به سال 1394، کاهش 3.9 درصدی نشان می دهد.
علم، درمورد فعالیت مجتمع های رفاهی بین راهی در استان بوشهر گفت: در زمان حاضر 12 مجتمع رفاهی در جاده های این استان به بهره برداری رسیده و 12 مجتمع دیگر نیز در دست ساخت است که چهار مجتمع در راههای ارتباطی عامری - دیلم، گناوه - دیلم، عسلویه -کنگان و جم - فیروزآباد با 90 درصد پیشرفت فیزیکی بزودی به بهره برداری می رسد.
وی در باره پایانه لجستیک بار بوشهر گفت: پایانه موجود در استان بوشهر کافی نیست و با پیگیری استانداری محل این پایانه در تقاطع غیرهمسطح چغادک بزودی اجرایی می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان بوشهر گفت: در زمان حاضر چهار هزار و 334 کیلومتر راه شامل 663 کیلومتر بزرگراه، 572 کیلومتر راه اصلی، 848 کیلومتر راه فرعی و 2هزار و 251کیلومتر راه روستایی در این استان وجود دارد.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.