مسعود بیات منش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق بررسی انجام گرفته سالانه بین 20 تا 30 مورد تصادف رانندگی منجر به فوت در سه راهی سلطانیه تا همدان اتفاق می افتد که برای کاهش شمار سوانح رانندگی این مسیر چهار خطه می شود.
وی اظهار کرد: بر این اساس عملیات اجرایی این پروژه در سه فاز اتمام کمربندی خدابنده، سلطانیه تا قیدار و قیدار به کبودر آهنگ ( همدان ) انجام خواهد شد.
بیات منش افزود: این پروژه به مسافت 105 کیلومتر احداث خواهد شد که از این میزان 75 کیلومتر در دست پیمانکار قرار دارد و 30 کیلومتر باقیمانده آن در دست واگذاری به پیمانکار است که در مجموع این جاده طی مدت چهار سال مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی بیان کرد: تاکنون 40 میلیار تومان برای اجرای این پروژه هزینه شده و برای تکمیل نهایی آن نیز 120 میلیارد تومان مورد نیاز است.
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: به طور معمول اعتبارات تخصیصی به راه و شهرسازی بصورت پروژه ای هزینه می شود و در این میان یک بخش مهم آن به ساماندهی نقاط حادثه خیر اختصاص دارد.
وی اظهار کرد: بر این اساس سالانه حدود 10 میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز این استان هزینه می شود و این کار از وقوع حوادث ناگوار و دلخراش به میزان زیادی جلوگیری می کند.
به گفته ی، این مسئول سه راهی سجاس و طارم از جمله نقاط حادثه خیز با تلفات انسانی بالایی است که با شناسایی و تخصیص منابع لازم مشکلات بوجود آمده کاهش می یابد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون پنج هزار و 650 کیلومتر راه مواصلاتی در استان زنجان وجود دارد که چهار هزار و 100 کیلومتر آن راه روستایی و یکهزار و 550 هزار کیلومتر آن راه های اصلی، فرعی، بزرگراه و آزاد راه را شامل می شود.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.