بیت الله محرابی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود:150 نفر از مصدومان سوانح جاده ای استان در پنج ساله گذشته دچار ضایعه نخاعی شده اند.
اظهار کرد: در مجموع ۱۲۰ نقطه حادثه‌خیز دراین استان وجود دارد که از این تعداد بیش از ۴۷ نقطه جزء نقاط حادثه‌خیز شناسنامه دار ملی است.
رئیس اداره بحران راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سند کاهش سوانح جاده ای در استان به صورت کوتاه مدت و بلند مدت تدوین شده است.
وی ،افزایش تعداد نیروهای پلیس و راهداری در جاده‌ها، توسعه زیرساخت های پایگاه‌های اورژانس و پایگاه‌های پلیس را از راهکارهای کوتاه مدت تدوین شده در این سند ذکر کرد.
محرابی افزود: احداث آزاد راه و بزرگراه و حذف نقاط حادثه خیز برای کاهش تصادفات در جاده‌های در کهگیلویه و بویراحمد را از راکارهای بلند مدت برای کاهش سوانح جاده ای در این استان است.
مسئولان کم عرض بودن جاده‌های ارتباطی، کمبود بزرگراه و نبود آزاد راه و خطاهای انسانی را از مهمترین دلایل وقوع حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد می‌دانند.
استان 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران واقع شده است.
کهگیلویه و بویراحمد حدود 6 هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یک هزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
طول بزرگراه‌های کهگیلویه و بویراحمد تا قبل از آغاز دولت تدبیر و امید 53 کیلومتر بود.
قرار است جاده چهار خطه 145 کیلومتری بابامیدان گچساران به بهبهان تا پایان سال 1397 تکمیل شود که تکمیل این طرح نقش مهمی در کاهش سوانح جاده ای دارد.
تکمیل بزرگراه یاسوج به سمیرم و یاسوج -بابامیدان _گچساران به بهبهان از جمله طرحهای مهم در دست ساخت درکهگیلویه و بویراحمد است که نقش بسزایی در کاهش تصادفات دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده:مسعود علیزاده
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.