به گزارش ایرنا، معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دراین آیین گفت: طرح استقرار نظام ارجاع الکترونیک سلامت به صورت پایلوت در 10 استان کشور اجرا شده است.
دکتر علیرضا رئیسی اضافه کرد: از جمله برنامه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تکمیل پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان است.
وی با اشاره به انجام کارهای زیرساختی مهم برای تکمیل پرونده سلامت الکترونیک اضافه کرد: معتقدیم یکی از نیازها و زیرساخت های اصلی برای استقرار پزشک خانواده تکمیل پرونده سلامت الکترونیک و پاسخ به سئوال های حوزه سلامت است.
وی لازمه اجرای طرح پزشک خانواده را تکمیل پرونده الکترونیک سلامت عنوان کرد و گفت: در زمان حاضر در مرحله ارزیابی قرار داریم و پس از پایان این مرحله این طرح در شهرهای زیر50 هزار نفراجرا می شود.
رئیسی، اولویت های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را تکمیل پرونده الکترونیک سلامت، نظام ارجاع، ارتقای کیفیت خدمات در حوزه بهداشت و توجه به برخی شاخص های استانی از جمله مرگ و میر مادران باردار و نوزادان و تقویت طرح دندانپزشکی عنوان کرد.
وی در باره زلزله غرب کشور گفت: در این حادثه 84 مرکز بهداشتی تخریب و 192 مرکز نیز با وجود آسیب دیدگی در حال ارائه خدمات هستند.
رئیسی گفت: همچنین کلینیک سیار دندانپزشکی نیز در مناطق زلزله زده غرب کشور فعال هستند.
وی تاکید کرد: با وجود وسعت حادثه و آسیب دیدگی بیش از 11 هزار نفر همه مجرومان واکسیناسیون و در زمان حاضر نیز هیچ خدمتی متوقف نشده است.
معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 6‌ هزارو 650 طرح بهداشتی در استان‌ها در دست اجراست که برای تکمیل آنها هشت هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه می‌ شود.
وی یادآور شد: از این شمار 2 هزار طرح در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.
در این آئین 2 مرکز خدمات جامع سلامت نبی اکرم با زیربنای یکهزار و 55 مترمربع و صاحب الزمان (عج) بوشهر با یکهزار و 240 مترمربع زیربنا با مجموع 60 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی آزمایشگاه جامع سلامت بوشهر نیز با زیربنای 900 مترمربع و 27 میلیارد ریال آغاز شد.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.