به گزارش ایرنا، هدایت الله جمالی پور روز چهارشنبه در نوزدهمین مانور زلزله و ایمنی با عنوان «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» افزود: مردم اثرات ساخت خانه های ارزان قیمت و غیر استاندارد را در زلزله های اخیر دیدند و اگر اطلاع رسانی خوبی انجام شود، دیگر شاهد مرگ و میرهای بالا در این گونه حوادث نخواهیم بود.
وی با تاکید بر اینکه باید اطلاعات مردم در خصوص اقدامات لازم در زمان وقوع زلزله و قبل از آن بالا برود اظهار کرد: بسیاری از تلفات و خسارت ناشی از زلزله در کشور به دلیل عدم آگاهی مردم در خصوص نوع پناه گرفتن و اقدامات اولیه در زمان وقوع زلزله است.
جمالی پور تجهیزات و امکانات پیش بینی شده شهرستان ری را برای مواقع بروز زلزله مانند سایر نقاط کشور ضعیف ارزیابی کرد و افزود: امکانات سخت افزاری کشور با توجه به اینکه ایران روی خط زلزله قرار دارد متناسب با نیازهای کشور نیست.
وی یادآور شد: بالا بردن آگاهی مردم در حوزه مقاوم سازی ساختمان، امداد رسانی و نحوه پناه گرفتن بهترین روش های پایین آوردن خسارات و تلفات زلزله در کشور است.
نوزدهمین مانور زلزله و ایمنی با عنوان «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» روز چهارشنبه با حضور جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، صفوی شهردار منطقه 20 و جمعی از دانش آموزان و معلمان در مجتمع آموزشی آیت الله غیوری شهرری برگزار شد.
3218**1625
خبرنگار: امیر جعفری - انتشار: محسن فتاحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.