به گزارش ایرنا محمد احمدی روز چهارشنبه در مانور زلزله و ایمنی که به صورت نمادین در دبیرستان علامه طباطبایی برگزار شد، افزود: این گونه تمرین ها موجب آمادگی و هماهنگی و انسجام بیشتر دستگاه های امدادرسان در مقابل حوادث احتمالی می شود.
وی ادامه داد: در ایران تعداد بسیاری از افراد بر اثر نبود آموزش مناسب در زلزله دچار آسیب های شدید و حتی مرگ و میر می شوند و در این راستا باید با ایجاد و افزایش آگاهی عمومی از اتفاق های ناگوار و تکان دهنده در جامعه جلوگیری کرد.
وی تصریح کرد: با توجه به حادثه خیز بودن کشور ایران، برگزاری مانورهای ایمنی و زلزله موجب آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با حوادث طبیعی می شود وصدمه کمتری خواهند دید.
دانش آموزان با به صدا در آمدن زنگ مدرسه و آژیر خطر، از نزدیک و به صورت عملی با مباحث و شیوه صحیح پناه گیری، خود امدادی و همچنین چگونگی مقابله با حوادث طبیعی آشنا شدند.
در این مانور که با مشارکت مدیریت بحران فرمانداری، آموزش و پرورش ،هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس و نیروی انتظامی برگزار شد، دانش آموزان توانستند علاوه بر هدایت همکلاسی های خود در زمان حادثه، راه های گریز، پنهان شدن و کمک به مصدومان و مجروحان و انتقال آسیب دیدگان را بطورعملی تجربه کنند.
شهرستان جاسک با 58 هزار نفر جمعیت در 300 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7199/ 6048
خبرنگار : حسن آتش زبان * انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.