عبدالرحمان برزگر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای راه اندازی کتابخانه انجمن ابتدا طرح نذر کتاب را برگزار کردیم که پس از گذشت مدتی 25 هزارجلد کتاب از طرف شهروندان بوشهری به این انجمن اهدا شد که عمده آنها از کتابخانه‌های شخصی و در زمینه های مختلف است.
وی بیان کرد: طرح نذر کتاب با استقبال خوبی توسط هم استانی ها همراه و کسانی که کتاب برای اهدا نداشتند نیز با کمک مالی در این طرح فرهنگی سهیم شدند.
برزگر اظهار داشت: برای پیشرفت در حوزه فرهنگ و هنر تنها برگزاری جشنواره و همایش ملاک نیست بلکه باید زیر ساخت هایی در این ارتباط مهیا باشد تا در این بخش موفق عمل شود.
وی با اشاره به حمایت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: اکنون انتظار می رود با راه اندازی کتابخانه تخصصی سینما و ادبیات احمد آرام و نخستین استودیوی صدای مرحوم جهانبخش کردی زاده انجمن سینمای جوان در بوشهر شاهد رونق هر چه بیشتر فعالیت های این مجموعه باشیم.
برزگر افزود: جهانبخش کردی ‌زاده (مشهور به بخشو) نوحه خوان مشهور جنوب کشور در ١٠ خرداد 1315 در شهر بوشهر به دنیا آمد او اعجوبه عالم مداحی، نوحه‌خوانی و سینه‌زنی سنتی بوشهر است که پس از گذشت ٤٠ سال از فوتش هنوز صدای حزین او در استان بوشهر شنیده می شود.
(بخشو) آخرین اجرای خود را در سال 1356 در حرم امام رضا(ع) در فضای معنوی به نوحه خوانی در رثای سالار شهیدان پرداخت، سرانجام در روز 19 مرداد ماه سال 1356 چند روز مانده به ماه مبارک رمضان، دور از دیار خود هنگام برگشت از مشهد بر اثر سکته قلبی در بیمارستان نمازی شهر شیراز، دارفانی را وداع گفت و بوشهر را غرق در عزا و ماتم کرد و در جوار امامزاده محمدباقر بوشهر به خاک سپرده شد.
احمد آرام نیز هنرمند بوشهری است که در زمینه های مختلف از جمله گرافیک، تئاتر، سینما و غیره فعالیت دارد و آثار برجسته ای به ایران و استان بوشهر ارائه کرده است.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.