به گزارش ایرنا امیر عابدین پور روز یکشنبه در نشست خبری در محل خانه فرهنگ و هنر کرمان افزود: این مجموعه در آموزش ورود کرده و کارگاه های تخصصی در سینما، تئاتر، موسیقی با حضور اساتید برجسته کشور برای هنرمندان درنظر گرفته است.
وی تصریح کرد: امسال برای نخستین دوره به مناسبت روز ملی سینما، عصر چهارشنبه جشنی در باغ شاهزاده ماهان برگزار خواهد شد و 500 نفر از اهالی فرهنگ و هنر و قشرهای مختلف مردم در این جشنواره حضور خواهند داشت.
مدیرعامل خانه هنر و فرهنگ کرمان با بیان اینکه این جشن به صورت رقابتی برگزار خواهد شد گفت: برای ارتقای سطح کیفی رقابت آثار برتر سه ساله هنرمندان استان کرمان در رشته های مختلف به هیات داوران ارائه شده و برترین ها انتخاب می شوند.
وی افزود: سه اثر برتر سینمایی، هفت اثر از تئاتر، بهترین خواننده پاپ، بهترین عکاس تئاتر و سینما، بهترین پوستر، و بهترین خبرنگار و منتقد شهر کرمان در این جشنواره معرفی شده و به آثار برتر هدایا، تندیس جشن و دیپلم افتخار اهدا می شود.
عابدین پور اظهار کرد: هیات داوران این جشنواره مهدی جعفری، علیرضا مهدی زاده، سکینه عرب نژاد، محمد اسلامی، امیر عابدین پور، سیدفواد توحیدی، مهدی جعفری، جلیل احمدی و آریانوش ماهری هستند.
وی گفت: این جشن با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و حمایت فروشگاه زنجیره ای رفاه، جمعیت هلال احمر استان کرمان(طرح خادم) و مجموعه ماهان گشت کریمان برپا شده است.
همچنین در این آیین از پوستر و تندیس جشنواره و پوستر ویژه نکوداشت زنده یاد علی معلم رونمایی خواهد شد.
نخستین جشنواره خانه هنر و فرهنگ کرمان به مناسبت روز سینما در ساعت 19 و 30 دقیقه 29 شهریورماه 96 در محل باغ شاهزاده ماهان برگزار می شود و علاوه بر هنرمندان استانی، پنج هنرمند کشوری در این جشنواره حضور خواهند داشت.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار ک بهنام احمدی *
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.