به گزارش دریافتی شنبه ایرنا از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز فارس، علیرضا نجابت افزود: پخش مستقیم مراسم شیرخوارگان حسینی در روز اول محرم (سی و یکم شهریور) از سیمای این مرکز، زینت بخش آغازین روز از دهه اول محرم
است.
مسئول ستاد محرم صدا و سیمای مرکز فارس بیان کرد: تله تئاتر مناسبتی 'خورشید برنیزه' که هنرمندان بومی و استانی در آن ایفای نقش می کنند از دیگر برنامه هایی است که از اول تا دهم ماه محرم از سیمای مرکز فارس پخش خواهد شد.
نجابت ادامه داد: با توجه به اینکه آغاز محرم مقارن با سی و یکم شهریور و نخستین روز از هفته دفاع مقدس است، بخشی از این ویژه برنامه ها به صورت تلفیقی تهیه شده و به موضوع تاثیر معنوی قیام امام حسین (ع) بر 8 سال دفاع مقدس پرداخته است.
او گفت: این برنامه های تلفیقی تا هفتم محرم که مصادف با ششم مهرماه و آخرین روز از هفته دفاع مقدس است، ادامه دارد.
نجابت بیان کرد: آیین های عزاداری شب های محرم نیز از ششم تا دوازدهم مهر (هفتم تا سیزدهم محرم) از حرم مطهر احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) از سیمای مرکز فارس به صورت زنده پخش خواهد شد.
او گفت: علاوه بر پخش برنامه های کاشانه مهر و نگاه روز که به موضوع محرم و آیین های سوگواری در این ایام می پردازد،
معرفی هیات های مذهبی شهر شیراز، پخش مستقیم مراسم عزاداری روزهای تاسوعا و عاشورا از 2 نقطه این شهر و همچنین شهرستان های کازرون، فسا، جهرم و لار از شبکه های سراسری از دیگر برنامه هایی است که برای دهه اول محرم تدارک دیده شده است.
وی اظهار داشت: پخش سخنرانی های مذهبی از استادان و روحانیون با موضوع قیام اباعبدالله الحسین (ع) و گفت و گو در شهر با موضوع آداب و مناسک عزاداری در نقاط مختلف استان فارس، قسمت دیگری از ویژه برنامه های سیمای مرکز فارس در دهه اول محرم است.
نجابت، در مورد برنامه هایی که قرار است در دهه اول محرم از صدای مرکز فارس پخش شود، گفت: پخش 15 ویژه برنامه مشاعره آیینی باموضوع محرم و عزای اهل بیت (ع)، پخش 10 ویژه برنامه پیرغلامان حسینی با عنوان 'لب تشنگان عشق' باهدف معرفی خادمان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) وپخش 15 مستند ویژه پیرغلامان حسینی، از جمله این برنامه هاست.
مسئول ستاد محرم صدا و سیمای مرکز فارس ادامه داد: همچنین در ویژه برنامه ای با عنوان '14 پرده اشک'به معرفی اصحاب وفادار امام حسین (ع) پرداخته شده که در دهه اول محرم از صدای مرکز فارس پخش خواهد شد.
نجابت اظهار کرد: برنامه 'خیمه خورشید' که شامل گفت و گو با هنرمندان آیینی استان فارس است و ویژه برنامه عصر گاهی با نام 'شب های شیدایی' که با حال و هوای سوگواری ایام محرم تهیه شده و از اول تا سیزدهم محرم پخش خواهد شد، و برنامه ایوان آیینه که به معرفی فرهنگ و هنر عاشورایی می پردازد، قسمت دیگری از این برنامه ها را تشکیل می دهد.
او گفت: تهیه برنامه روز شمار محرم، تهیه و تولید 10 قسمت نمایش رادیویی ویژه محرم و گفت و گو با کارشناسان مذهبی با موضوع قیام امام حسین (ع) در قالب 10 میزگرد از دیگر برنامه های دهه محرم صدای مرکز فارس است.
وی بیان کرد: تهیه و تولید مستند خبری با عنوان نقش و تاثیر قیام ابا عبدالله الحسین (ع) بر دفاع مقدس و تهیه مستندهای خبری از آداب، رسوم و مناسک عزاداری در استان فارس برای پخش ازشبکه های ملی از دیگر فعالیت های واحد خبر صدا و سیمای فارس در ایام محرم است.
2027 /6118
دریافت خبر: سید احمد نجفی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.