آئین شب نشان نیما پنجشنبه هفته پیش با حضور شماری از مسئولان فرهنگی و هنری استانی ، پیشکسوتان و هنرمندان سینما و تئاتر کشور در بندر نوشهر برگزار شده بود که با حاشیه ای نامناسب همراه بود.
این مراسم با مجوز رسمی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی طی هفت سال گذشته توسط بنیاد مردم نهاد فرهنگی هنری نیما یوشیج در شهرستان نوشهر برگزار می شود.
علی شادمان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه حرکت یکی از مدعوین در انتهای آئین ناشایست و کارپسندیده ای نبود ، افزود: پس از بررسی ها انجام گرفته، این اتفاق رخ داده خلاف اخلاق دینی است و همه مردم اعم از مجوز دهندگان و برگزار کنندگان این آئین را رنجیده خاطر کرده است.
وی گفت : نتایج بررسی ها نشانگر آن است که برگزار کنندگان این آئین در بروز اتفاقات حواشی نقشی نداشتند.
فرماندار نوشهر گفت: هم اکنون باید در سایه همگرایی، همدلی و همبستگی سعی کنیم تا برای اعتلای فرهنگ و هنر شهرستان تلاش کنیم و از ایجاد دو قطبی شدن به معنای آنکه عده ای در برگزاری این آئین محکوم و عده ای هم راجع به حواشی آن نظر دهند دوری کنیم.
علی اسفندیاری متخلص به نیما یوشیج در 21 آبان ماه 1274 خورشیدی در روستای یوش از توابع بخش بلده شهرستان نور مازندران دیده به جهان گشود و در 13 دی 1338 در 64 سالگی بر اثر بیماری ذات الریه دار فانی را وداع گفت.
او در 64 سال زندگی خود توانست معیارهای هزارساله شعر فارسی را که تغییر ناپذیر می‌نمود، با شعرها و رای‌های محکم و مستدلش، تحول بخشد .
خبرنگار : مهراب زکی پور کینجی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/1602/7078/1899

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.