محمد مهدی مروج الشریعه شامگاه چهارشنبه در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی اظهار کرد: این استان با ظرفیت های زیادی که دارد می تواند به بزرگترین مرکز تولید ابزار و تجهیزات هنری تبدیل شود.
وی با تاکید بر اینکه برای حضور هنرمندان استان در جشنواره های ملی باید برنامه ریزی شود، یادآور شد: در این راستا تلاش می شود اعتبارات لازم اختصاص یابد.
وی اضافه کرد: حضور هنرمندان در جشنواره های ملی موجب می شود از هنر و هنرمند در تابلوهای ملی قدردانی و چهره آنان معرفی شود.
وی با اشاره به اینکه تبادل فرهنگی و هنری گسترده وسیعی دارد، گفت: باید تلاش کنیم جشنواره های بین المللی را در رشته های مختلف در مرکز پایه گذاری کنیم.
مروج الشریعه با بیان اینکه باید با ارائه آموزش های هنری و هنرمند پروری به سمت پروژه های اشتغالزا در عرصه فرهنگ و هنر برویم، گفت: این پتانسیل در عرصه فرهنگ و هنر استان وجود دارد که باید از آن بهره مند شویم.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به شعار امسال به نام اقتصادی مقاومتی، تولید و اشتغال، افزود: فصل الخطاب رهبری در این شعار بخش های مختلف است از این رو باید در عرصه فرهنگ و هنر نباید از این موضوع غفلت شود.
وی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی می توان از حوزه های خدماتی برای ایجاد اشتغال استفاده کرد، گفت: هنرمندان باید ایده های خود را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارائه کنند تا از آنها در رسیدن به اهداف مد نظر استفاده شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
* 6054* خبرنگار و انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.