حسن قلندری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت باید در اشاعه فرهنگ استفاده از قرص های آهن و ویتامین دی در جامعه نقش پرباری داشته باشند.
وی بیان کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشتی درمانی 100 درصد دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول و دوم استان بوشهر شامل 36هزارو 573نفر زیر پوشش طرح آهن یاری قرار می گیرند.
قلندری اظهار کرد: همچنین طرح مکمل یاری ویتامین دی برای 100درصد دانش آموزان دختر و پسر متوسطه دوم و 50 درصد دانش آموزان دختر متوسطه اول به تعداد 42هزار دانش آموز اجرا می شود.
قلندری درباره اجرای طرح های ویژه سلامت و تندرستی در مدارس استان بوشهر گفت: در سال تحصیلی جاری بیش از20 طرح در زمینه بهداشت و سلامت دانش آموزان در قالب تفاهم نامه های مختلف آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی در مدارس استان اجرا می شود.
معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر نگفت: در قالب طرح آهن یاری 16عدد قرص آهن برای هر دانش آموز دخترمتوسطه اول و دوم در طول چهار ماه توزیع می شود.
محمد مهدی خواجه ئیان افزود: همچنین 9 عدد قرص مکمل ویتامین دی دربین 100 درصد دانش آموزان دختر و پسر متوسطه دوم و 50 درصد دانش آموزان دختر متوسطه اول درمدت 9 ماه توزیع می شود.
معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی استان در زمینه پیشگیری و درمان کمبود آهن و ویتامین دی بیان کرد: 16 هفته مصرف قرص آهن علاوه بر جلوگیری از ابتلا به فقر آهن، عاملی برای ذخیره آهن دختران در جایگاه مادران آینده به حساب می آید.
خواجه ئیان یادآور شد: 90 درصد ویتامین دی مورد نیاز بدن از نور خورشید تامین می شود.
وی از راهکارهای جبران کمبود ویتامین دی را استفاده از شیرهای غنی شده با کلیسم و ویتامین دی عنوان کرد و دانش آموران را به مصرف تخم مرغ و ماهی به عنوان 2 منبع غنی ویتامین دی تشویق و ترغیب کرد.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.