به گزارش ایرنا، دکتر علی زکی زاده روز سه شنبه در کارگاه آموزشی تغذیه افزود: سنین مدرسه یکی از دوران مهم شکل گیری عادت غذایی و شیوه زندگی است که خانواده ها باید آن را مدنظر قرار داده و با تامین مواد غذایی سالم و فراهم کردن فضای لازم برای تحرک بخشی، زمینه پیشرفت و سلامت فرزندان خود را فراهم کنند.
وی گفت: نیاز تغذیه ای در سنین دانش آموزی متغیر و براساس سن و جنس، شرایط فیزیولوژیک، اندازه بدن و میزان فعالیت آنان متفاوت است.
کارشناس تغذیه و رژیم درمانی شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: بهترین راه برای اطمینان از نیاز های تغذیه ای کودکان و نوجوانان در سنین مدرسه استفاده از پنج گروه اصلی غذایی شامل نان و غلات، شیر و لبنیات، گوشت، حبوبات و تخم مرغ،سبزی و میوه هاست.
اسماء حسن زاده افزود: نوجوانان در سنین مدرسه علاوه بر سه وعده غذای اصلی به 2 میان وعده که باعث ثابت نگه داشتن قند خون برای عملکرد طبیعی مغز و تامین بخشی از انرژی مورد نیاز برای فعالیت های نوجوان، حفظ کارایی و کمک به یادگیری آنان می شود، نیازمند هستند.
وی اظهارکرد: میان وعده ها باید از یک یا چند گروه غذایی اصلی تشکیل شوند که نان همراه با پنیر یا تخم مرغ با یک نوع سبزی، انواع ساندویج های خانگی(کوکو و کتلت) شیر و بیسکویت و انواع تنقلات سنتی نظیر گندم برشته، برنجک و عدس بو داده از بهترین آنهاست.
این کارشناس گفت: دانش آموزان از مصرف پفک و چیپس، نوشابه های گازدار و فست فودها بدلیل مضراتی که دارند پرهیز کنند.
وی افزود: پوکی استخوان، کاهش اشتها، چاقی، پوسیدگی دندان و بروز آلرژی از عمده ضررهای استفاده از این مواد است.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.