اسفندیار نظری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : دانش آموزان پایه های هفتم ، هشتم و نهم متوسطه و پایه های دهم و یازدهم شاخه نظری با مراجعه به کتابفروشی ها می توانند کتاب های خود را تهیه کنند .
وی به والدین دانش آموزان توصیه کرد تا در فرصت زمانی مشخص شده برای خرید و تهیه کتاب های درسی فرزندان خود اقدام کنند .
معاون آموزش وپرورش مازندران همچنین گفت که کتاب های درسی دانش آموزان دوره ابتدایی ، پیش دانشگاهی و شاخه فنی و حرفه ای هم از آغاز سال تحصیلی از طریق مدارس توزیع می شود.
وی افزود: در حال حاضر 200 هزار جلد کتاب پایه ششم ابتدایی ، 35 هزار جلد کتاب شاخه فنی و حرفه ای و کار و دانش و 45 هزار جلد کتاب پیش دانشگاهی در انبارهای کتاب آموزش و پرورش مازندران جاسازی شد تا در نخستین روز سال تحصیلی در اختیار دانش آموزان قرار گیرد .
در سامانه متمرکز ثبت نام دانش آموزان ، ثبت نام برای دریافت کتاب بعضی مقاطع تحصیلی با پرداخت هزینه آن به صورت الکترونیکی همزمان انجام می شود. این دسته از دانش آموزان کتاب هایشان را همزمان با سال تحصیلی در مدارس تحویل می گیرند.
** آغاز سال تحصیلی جدید بدون کمبود کتاب
معاون آموزش و پرورش مازندران با اشاره به وجود پاره ای مشکلات در تامین کتاب های درسی دانش آموزان مازندران در سال تحصیلی گذشته ، گفت که با تدابیر اندیشیده شده از سوی ستاد پروژه مهر و رفع نواقص گذشته ، هیچ یک از دانش آموزان استان برای تامین کتاب های درسی مشکلی نخواهند داشت .
وی افزود : در نخستین روز سال تحصیلی ، دانش آموزان مازندران با کتاب های درسیشان به سر کلاس درس می روند .
دبیر ستاد پروژه مهر مازندران با تاکید بر اینکه تاخیر یک هفته ای توزیع کتاب های درسی دانش آموزان پایه دهم رشته کار و دانش استان باعث نگرانی نیست ، گفت که کتاب های این دانش آموزان هفته آینده توزیع می شود و آنان می توانند کتاب های خود را تهیه کنند .
براساس آمارهای اداره کل آموزش و پرورش مازندران در سال تحصیلی جدید حدود 530 هزار دانش آموزان استان به مدرسه می روند .
مازندران بیشتر از چهار هزار مدرسه دارد .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
2096
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.