جعفر مقیمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به آغاز ثبت نام دانش آموزان و ضرورت انجام سنجش سلامت جسمی دانش آموزان پایه اول ابتدایی و دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی، شیوه نامه ای تهیه و به مناطق و نواحی آموزش و پرورش البرز ارسال شد.
وی اظهار کرد: زمان اجرای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان در سال 96 نزدیک است لذا نوبت گیری توسط مدیران مدارس از امروز در مدارس البرز شروع شد.
مقیمی بیان کرد: انتظار می رود کارگروه اموزش ابتدایی مناطق تابعه، ضمن اطلاع رسانی به موقع این اطلاعیه به مدارس و اولیاء دانش آموزان، زمینه انجام سنجش دانش آموزان پایه اول ابتدایی و دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی را مهیا کنند.
وی در ادامه به شیوه نامه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و جهش تحصیلی سال تحصیلی 97-96 پرداخت و افزود: برای ورود به سامانه سنجش لازم است از مرور گر ' گوگل کروم ' استفاده کنند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه از امروز نوبت گیری از سامانه سنجش در این استان آغاز شده، یاد آور شد: والدین برای نوبت گیری به نشانی http://h2.iehs.ir/tashkhis/home مراجعه کنند.
مقیمی تصریح کرد: با توجه به اتصال سامانه سنجش به سامانه سناد، برای آن دسته از نو آموزان پیش دبستانی که در سال تحصیلی جاری ' 96-95' در سناد مدرسه در مقطع پیش دبستانی ثبت نام کرده اند می توانند مستقیما در سامانه سنجش ثبت نام کرده و نوبت دریافت کنند.
وی اضافه کرد: آن دسته از نوآموزانی بدو ورود به دبستان که در سامانه سناد سال جاری ' مقطع پیش دبستان ' ثبت نام نکرده اند لازم است ابتدا از قسمت مشخصات شناسنامه ای ، ثبت نام اولیه را در سناد انجام داده و سپس از سامانه سنجش جهت دریافت نوبت اقدام کنند.
وی گفت: نوآموزان پیش دبستانی که در سال گذشته مورد ارزیابی سنجش قرار گرفته اند ، نیازی به معرفی مجدد ندارند.
وی در ادامه به متقاضیان جهش تحصیلی در البرز پرداخت و افزود: برای متقاضیان جهش تحصیلی پایه اول ابتدایی نیز دریافت مجوز کمیسیون خاص از منطقه ، قبل از ثبت نام در سامانه سنجش الزامی است.
مقیمی خاطر نشان کرد: برای متقاضیان جهش تحصیلی بار دوم ' دانش آموزانی که در جهش بار اول قبول شده اند' دریافت مجوز کمیسیون خاص از استان ، قبل از ثبت نام در سامانه سنجش الزامی است.
وی تعرفه تمام بها، مصوب سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور برای سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان را 20 هزار تومان و متقاضیان جهش تحصیلی را 60 هزار تومان ذکر کرد و افزود: همراه داشتن کارت بانکی و وجه نقد ' در صورت قطع سامانه پوز' برای اولیا در روز سنجش الزامی است.
وی تاکید کرد: پس از انجام فرآیند سنجش در پایگاه، مدیران مدارس نسبت به دریافت نتیجه از سامانه سنجش اقدام کنند.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر ** انتشار دهنده:محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.