نقی شادمان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : برای جلوگیری از مساله کمبود کتاب های درسی دانش آموزان مازندران که سالهای قبل رخ داده امسال تدابیر ویژه تری صورت گرفته است .
وی ادامه داد : برای این منظور توزیع کتاب های درس دانش آموزان فنی و حرفه ای ، پیش دبستانی و ابتدایی توسط اداره کل آموزش و پرورش تهیه و توسط این نهاد در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد .
معاون آموزش و پرورش مازندران گفت : هم اکنون از 41 عنوان کتاب مقطع ابتدایی 28 عنوان کتاب به تعداد یک میلیون و 189 هزار و 508 جلد تهیه و در انبارها نگهداری شده است .
وی ادامه داد : همچنین از 27 عنوان کتاب دوره پیش دبستانی تمامی این عناوین کتاب های دانش آموزان مازندران تهیه و تامین شده است .
شادمان تعداد کتاب های این دوره از مقطع تحصیلی را 197 هزار جلد کتاب اعلام کرد .
وی هزینه کتاب را یکی از موارد دریافت هزینه هنگام ثبت نام دانش آموزان در مدارس استان ذکر کرد و گفت : برای پایه اول ، دوم ، سوم ، چهارم ، پنجم و ششم هزینه کتاب دانش آموزان به ترتیب 143هزار ، 154هزار ، 196هزار ، 199هزار ، 207هزار و 246 هزار ریال است .
به گفته دبیر ستاد ثبت نام دانش آموزان مازندران ، والدین دانش آموزان حتی خود می توانند با ورود به سامانه ثبت نام دریافت کتاب های درسی و پرداخت هزینه شخصا برای این منظور اقدام بکنند .
وی از تدابیر اضطراری برای تهیه و تامین کتاب های درس دانش آموزان مازندران خبرداد و گفت : برای این منظور 10 درصد بیشتر از کتاب های مورد نیاز استان درخواست کتاب شد تا احیانا در صورت نیاز معلمان و یا موارد دیگر کمبودی رخ ندهد .
تعداد 536 هزار و 246 دانش آموز در سال تحصیلی جدید در بیش از 4 هزار مدرسه دولتی و غیردولتی استان مازندران تحصیل خواهند کرد .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/2096
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.