به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر ایوب الجواده روز پنجشنبه در دومین روز از همایش بین المللی 'تغذیه از تحقیقات علوم پایه تا مداخلات بالینی' در مشهد با اشاره به مشکلات تغذیه ای در ایران افزود: کمبود ریزمغذی ها از جمله آهن و ویتامین ها از مشکلات سوء تغذیه در ایران است.
وی اظهار کرد: اضافه وزن و چاقی چالش بزرگی است که اکنون بسیاری از کشورها با آن دست به گریبانند و این امر منجر به افزایش بیماریهای غیر واگیر و دیابت در جامعه شده است.
وی با تاکید بر لزوم اجرای برنامه های پیشگیری در حوزه تغذیه گفت: این بدان معناست که باید سبک زندگی سالم شامل تغذیه سالم، کاهش مصرف شکر، نمک و چربی، افزایش مصرف میوه و سبزی و تحرک کافی ترویج داده شود.
وی این همایش بین المللی را فرصتی ارزشمند برای بهبود وضعیت تغذیه در دنیا با حضور متخصصان این رشته عنوان کرد.
همایش مزبور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با همکاری سازمان های بین المللی تا 17 شهریور ماه در مشهد ادامه دارد.
در این همایش که با همکاری سازمانهای بین المللی از جمله سازمان بهداشت جهانی، یونسکو، انجمن بیولوژی مولکولی آمریکا و انجمن تغذیه اندونزیایی برپا شده 40 سخنران از کشورهای فرانسه، مالزی، ایتالیا، مصر، سوئیس، آمریکا، انگلیس، اتریش، پاکستان و افغانستان حضور دارند.
شخصیت های علمی برجسته ای همچون پروفسور سالوادور نامزد جایزه نوبل از انگلستان، پروفسور پارک نماینده یونیسف در ایران و نماینده سازمان بهداشت جهانی در قاهره از مهمانان برجسته این همایش هستند.
از مجموع 745 مقاله پذیرفته شده، 120 مقاله در قالب سخنرانی و 625 مقاله در قالب پوستر با موضوعاتی همچون سرطان، چاقی، سندروم متابولیک، تغذیه در بیماران قلبی و مغزی، تغذیه در بیماران خاص و نانوفوتها در این همایش ارائه می شود.
3027 / 6053 خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.