به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در دیدار با مسئولان نیروگاه اتمی بوشهر، با اشاره به اهمیت دانش هسته‌ای، اظهار داشت: دانش هسته‌ای و محصولات دانش بنیان این علم و فناوری در جهان کنونی یکی از مهم‌ترین و بنیادی‌ترین دانش‌های جهانی و محصولات آن مورد توجه جدی جوامع بشری است.

نماینده  ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه  استفاده از انرژی پاک هسته‌ای از اولویت‌های جامعه بشری است تصریح کرد: بخاطر مشکلاتی از جمله آلایندگی و زیست بومی که انرژی فسیلی دارد قطعاً جهان آینده در اندیشه استفاده بیشتر از انرژی پاک هسته‌ای است.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر نقش مهم پیشرفت جوامع در دستیابی به دانش هسته‌ای افزود: بخش عظیمی از توسعه و پیشرفت یک جامعه مرتبط با رشد و پیشرفت با دانش هسته‌ای است.

صفایی بوشهری با بیان اینکه  توسعه فناوری هسته‌ای در راستای سیاست‌های دانش بنیان است خاطر نشان کرد: در عرصه توسعه دانش هسته‌ای و فناوری‌های نوین مرتبط با دانش هسته‌ای و ایجاد مراکز هسته‌ای  باید یک برنامه مدون، مدیریت دانش بنیان و جهادی  تدوین و اعتبارات لازم  لحاظ شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه در این رابطه نیازمند توسعه حوزه تحصیلی و مهارتی هستیم، اظهار داشت: باید دانشگاه‌های مرتبط با دانش هسته‌ای و رشته‌های مرتبط با آن را گسترش  داده شود  تا منابع انسانی کارآمد  تربیت شود  تا انشاء الله در همه رده‌های منابع انسانی به خودکفایی جدی دست یابیم.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه بوشهر تنها استانی در ایران است که دارای نیروگاه هسته‌ای است گفت: در آینده نه چندان دور نیز دو راکتور هسته‌ای دیگر در  نیروگاه هسته‌ای بوشهر احداث می‌شود.

صفایی بوشهری با تاکید بر توجه به مهارت‌افزایی در جوار نیروگاه هسته‌ای بوشهر افزود: در مکان‌ها و جاهایی که نیروگاه هسته‌ای وجود دارد باید با ایجاد مراکز آموزش ابتدایی با نگاه تولید منابع انسانی کارآمد، فنی و حرفه‌ای، دانشگاه‌ها و دانشکده‌های مورد نیاز و آموزش‌های ضمن خدمت، زیرساخت‌های آموزشی برای تولید منابع انسانی  از جمله در جوار نیروگاه اتمی بوشهر گسترش دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر از ساخت مدرسه پرورش نیروی نخبه در بوشهر خبرداد و افزود: لازم است که در بوشهر مدارس تولید منابع انسانی نخبه در حوزه هسته‌ای، فنی و حرفه‌ای و دانشکده‌ها تأسیس شود که هم اکنون مدرسه آن در بوشهر در حال ساخت است.

 امام جمعه بوشهر بر لزوم تسریع در احداث و بهره برداری دو راکتور جدید بوشهر تأکید کرد و اظهار داشت: باید دولت اعتبارات لازم  برای احداث دو راکتور جدید بوشهر لحاظ کند و در این دو نیروگاه علاوه بر انرژی، آب شیرین هم  تولید شود.

صفایی بوشهری با اشاره به آغاز ساخت بیمارستان هسته ای بوشهر در سال گذشته، بر تسریع در احداث و بهره برداری از این بیمارستان تأکید  کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خواستار اختصاص سهم ویژه برای استخدام جوانان استان بوشهر در نیروگاه اتمی شده و افزود: من تقاضا دارم که نسبت به جوانان استان که متقاضی کار هستند در تمامی زمینه‌های کارگری و تخصصی عنایت و سهمیه ویژه‌ای برای آنان در نیروگاه اتمی بوشهر لحاظ شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608837
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.