به گزارش ایرنا، ناصر کرمی روز چهارشنبه در نشست کمیته هدایت تحصیلی و شغلی استان بوشهر افزود: براین اساس نمره ها در پایه های هفتم و هشتم با ضریب یک و پایه نهم با ضریب سه محاسبه می شود و نمرات پایانی نوبت دوم دروس مد نظر قرار می گیرد.
وی با تاکید براینکه باید تا 20 فروردین ظرفیتهای موجود شناسایی شود گفت: تصویب برنامه عملیاتی هدایت تحصیلی -شغلی در جلسه شورای آموزش و پرورش، توزیع مناسب اعتبارات و امکانات در مناطق ، برنامه ریزی برای ارتقای صلاحیت حرفه ای معلمان و مشاوران، سفارش انجام پژوهش و نظارت مستمر بر فرایند هدایت تحصیلی -شغلی از مهمترین بخشهای شرح وظایف کمیته هدایت تحصیلی استان است.
وی افزود: از 12هزار و 185 دانش آموز پایه دهم در سال تحصیلی جاری ۳۴.۲۷ درصد در شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش و ۶۵.۷۳ درصد در شاخه نظری مشغول به تحصیل هستند.
کرمی تصریح کرد: در زمان حاضر 1۴.۳۳ درصد دانش آموزان پایه دهم در رشته ریاضی، ۵۰.۰۱ درصد تجربی و ۳۵ درصد در رشته انسانی مشغول به تحصیل هستند.
کرمی گفت: توزیع مناسب و متعادل دانش آموزان در شاخه ها ورشته های مختلف امری ضروری و موثر برای توسعه پایدار کشور است و تلاش می شود با برنامه ریزی صحیح و همکاری همه بخش هامطابق با نامگذاری سال 96، توزیع دانش آموزان در شاخه های مختلف به خصوص شاخه های فنی و حرفه ای و کار دانش انجام شود.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش دستگاهی است که وظیفه تربیت نیروی انسانی تولید گر جامعه را برعهده دارد برهمین اساس هدایت تحصیلی - شغلی با عنوان سال 96 (سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال) به طور کامل مرتبط است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: با توجه به نقش و اهمیت آگاهی بخشی، مدیران و مشاوران مدرسه نقش بسیار مهمی در اجرای مطلوب برنامه هدایت تحصیلی- شغلی برعهده دارند.
وی تصریح کرد: هدایت تحصیلی رویداد آینده ساز برای دانش آموزان است و درصد بسیاری از آسیبهای اجتماعی و بیکاری ناشی از هدایت تحصلی نادرست است.
وی افزود: با توجه به شرایط و آمایش منطقه ای استان بوشهر باید به سمت رشته های فنی و مهارتی پیش رفت.
6045/6047**خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده:اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.