به گزارش ایرنا، سید مصطفی آذرکیش روز یکشنبه در همایش تجلیل عوامل اجرایی و نفرات برتر مسابقاتهنرستانهای استان قزوین افزود: کارآفرینی یکی از ویژگی های مهم مدارس در افق 1404 است که برای تحقق آن باید برنامه ریزی لازم انجام شده و در این راستا دانش آموزان به سمت کسب مهارت های فنی هدایت گردند.
وی، مهارت آموزی را گامی مهم در جهت رفع بیکاری جوانان عنوان کرد و گفت: تحصیل در هنرستان ها یکی از موفق ترین روش های آموزش مهارت هستند که باید از ظرفیت آنها برای تحقق کارآفرینی در جامعه به شکل مناسب استفاده کرد.
آذرکیش با اشاره به اینکه آموزش همراه با تولید هدف اصلی دفتر آموزش فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش است، ادامه داد: در راستای تجهیز و تقویت آموزش در هنرستان ها علاوه بر اعتبارات وزارتخانه، 200میلیارد ریال نیز از صندوق توسعه در نظرگرفته شده است.
وی با بیان اینکه دولت به دنبال تقویت مهارت آموزی است،ادامه داد: در این راستا مدیران هنرستان ها نقش موثری در تشویق و ترغیب خانواده ها به این سمت دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز در ادامه این مراسم، توسعه علوم انسانی و کاردانش را از چالش های عمده در حوزه آموزش عنوان کرد و گفت: مهارت آموزی یکی از بهترین راهکارها برای ایجاد جذابیت در آموزش و داشتن نیروی کار ماهر به عنوان پیش شرط توسعه پایدار کشور است.
سالار قاسمی افزود: در حوزه علوم انسانی نیز امروز شاهدیم که خلاء های مربوط به این موضوع موجب بروز مشکلات زیادی در جامعه شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز گفت: با ساختار آموزشی جدید و ایجاد تغییرات در نظام آموزشی، هنرستان ها با چالش جدی در زمینه تجهیزات مواجه هستند و برای افزایش تعداد هنرجویان در سال های آینده لازم است به این موضوع توجه شود.
وی در ادامه بر ایجاد رشته های جدید و توسعه فضاهای آموزشی مورد نیاز تاکید کرد و در پایان افزود: در این راستا مصوباتی نیز در آخرین نشست شورای آموزش و پرورش به تصویب رسید که امیدواریم با عملیاتی شدن آنها به توسعه لازم برای کارآفرینی و اشتغال محصلان فعلی در سال های آینده دست پیدا کنیم.
استان قزوین دارای 105 هنرستان با 6 هزار و 189 هنرجوی کاردانش و چهار هزار و 25هنرجوی فنی و حرفه ای است که این تعداد هنرجو، 40 درصد کل دانش آموزان متوسطه دوره دوم استان را تشکیل می دهند.
7388*3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشاردهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.