محمدرضا جهان روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: برای رونق کسب و کار باید آینده نگر بود و فرهنگ سازی خرید کالای ایرانی یکی از برنامه های موثر در این زمینه است، دانش آموزان نیز همانند سایر اقشار جامعه در تحقق شعار سال نقش دارند و با آموزش خرید کالای ایرانی به این افراد، می توان بخش قابل توجهی از مشکلات کشور را برطرف کرد.
وی خاطر نشان کرد: بیش از 14 میلیون دانش آموز در کشور وجود دارد که با الگوسازی صحیح و آموزش اصولی به این افراد می توان فرهنگ خرید کالای ایرانی را در کشور نهادینه کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه در ترویج خرید کالای ایرانی معلمان جامعه نقش اساسی دارند، گفت: فرهنگیان زحمت کش استان در روزهای مختلف از سال تحصیلی، زمانی را برای بیان اهمیت تولید و صنعت داخلی برای دانش آموزان در نظر بگیرند.
جهان با تاکید بر اینکه اصلاح الگوی مصرف باید از کودکی به نونهالان و نوجوانان آموزش داده شود و نمی توان با اسراف و اقدام اشتباه، آرزوی ایرانی آباد و شکوفا داشت ، تصریح کرد: در تکالیف نوروز 96 دانش آموزان برای مقطع ابتدایی در رابطه با اهمیت خرید کالای ایرانی مطالبی گنجانده شده است که این اقدام از عملکرد مثبت وزارت آموزش و پرورش در ترویج و توجه به تولید ملی است.
وی گفت: تجربه موفق استفاده از دانش آموزان به عنوان همیار پلیس در چند سال اخیر می تواند مبین استفاده از این ظرفیت ارزشمند برای فرهنگ سازی خرید کالای ایرانی باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اهمیت خرید کالای ایرانی در افزایش اشتغال و رونق اقتصادی استان، خرید کالای ایرانی از سوی تمام دانش آموزان و خانواده های سمنانی در آستانه عید نوروز را خواستار شد.
استان سمنان از 110هزار دانش آموز برخوردار است.
مصرف کالاهای ایرانی یکی از موارد موکد رهبر انقلاب در زمینه اقتصاد بوده که این راهبرد با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌ریزی‌ برای اصلاح الگوی مصرف، اهمیت مضاعفی یافته است که به اعتقاد کارشناسان امر یکی از ابعاد مشارکت عمومی در پیشرفت اقتصادی، مصرف کالای داخلی می باشد.
در استان سمنان حدود هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی پروانه بهره داری دارند که تولیدکننده انواع کالای موردنیاز مردم است.
7339/6026 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ .کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.