به گزارش ایرنا هوشنگ بازوند روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش لرستان در سالن جلسات استانداری افزود: احیا و ساماندهی این آموزشگاه باید در اولویت آموزش و پرورش باشد.
وی اظهار کرد: فرصت سوزی در برنامه های استان لرستان خسارات جبران ناپذیری به استان وارد می کند.
دبیرستان امام خمینی (ره) یکی از ظرفیت های بسیار مهم میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بروجرد نیازمند مرمت و بازسازی است.
این بنای تاریخی مربوط به دوران پهلوی اول است که در سال 1377 با شماره 2074 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.
استاندار لرستان همچنین با تاکید بر لزوم رعایت قوانین و ضوابط نیروی انتظامی توسط دستگاه های اجرایی گفت: مصوبات جلسات نباید خلاف این قوانین باشند.
وی با اشاره به گرامیداشت روز شهید در 22 اسفندماه اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه به ویژه در بین دانش آموزان ضروری است.
به گفته وی شهدای انقلاب اسلامی با ایثار و رشادت در این راه جانفشانی کردند و باید با برگزاری گسترده یادواره ها، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج داد.

** وجود 800 نیروی مازاد نفر ساعت در آموزش و پرورش لرستان
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان نیز اظهار کرد: در حال حاضر 800 نیروی مازاد نفر ساعت در آموزش و پرورش استان لرستان وجود دارد.
خدانظر دریکوند افزود: هر ماه 18 میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار بدون بهره وری برای نیروهای مازاد لرستان هزینه می شود که به همین دلیل باعث ایراد وزارت آموزش و پرورش شده است.
وی گفت: تلاش بر این است با ساماندهی نیروی انسانی و خروج نیروهای بازنشسته این آمار به حد معقول برسد.
به گفته وی در سال جاری بیش از یک هزار نفر نیروی آموزش و پرورش استان بازنشسته خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان افزود: درآمدهای اختصاصی استان لرستان 17 میلیارد ریال رشد داشته ولی تاکنون نتیجه رضایت بخش نبوده است و باید ساماندهی مراکز درآمدی این دستگاه به نحو مطلوب تری انجام شود.
وی بیان کرد: آموزش و پرورش لرستان 303 خودرو دارد که 177 دستگاه از این تعداد فرسوده است که تاکنون 87 خودرو اسقاط شده و 90 خودروی دیگر باید از رده خارج شوند.
دریکوند گفت: سرکشی مناطق و شهرستان ها به شدت نیازمند وسایل نقلیه است و به دلیل محدودیت اعتبار امکان استفاده از خودروهای استیجاری وجود ندارد.
وی افزود: در راستای تقویت دانش آموزان مناطق محروم پایگاه هایی در راستای راه اندازی پژوهش سراهای دانش آموزی برای آمادگی کنکور سراسری در استان راه اندازی می شود.
وی بیان کرد: در حال حاضر 6 هزار نفر داوطلب شرکت کننده در کنکور سراسری در استان لرستان وجود دارد.
دریکوند افزود: در راستای هدایت دانش آموزان در مناطق محروم دبیر متخصص، مشاور تحصیلی، جزوات و کتاب های تست کنکور در این مناطق برای برگزاری کلاس های تعریف شده مستقر می شود.
در این جلسه مقرر شد 600 میلیون ریال اعتبار برای برگزاری یادواره 218 شهدای فرهنگی استان لرستان در بودجه سال 96 در نظر گرفته شود.
7274/3022
خبرنگار :مریم نریمانی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.