به گزارش ایرنا، مهدی احمدی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان نیرافزود: صندوق کارآفرینی امید نیز امسال 6 میلیارد و 700 میلیون ریال در قالب وام خوداشتغالی و کارآفرینی در اختیار 37 نفر قرار داده وبه 12 نفر نیز وام ازدواج پرداخت کرده است .
وی اضافه کرد: فنی و حرفه‌ای شهرستان نیر هم امسال برای 170 نفر کارآموز 97 هزار و424 نفرساعت آموزش داده است.
احمدی همچنین با اشاره به تلاش جهت ایجاد اردوگاه دانشجویی شمالغرب کشور در زمینی به وسعت 10 هکتار در نیر بیان کرد: احداث این اردوگاه برای 30 نفر زمینه اشتغال ایجاد می‌کند.
وی به مشکلات اشتغال جوانان شهرستان اشاره کرد و افزود باید همه ادارات و مسولین در جهت کمک به اشتغال و اشتغال زایی شهرستان تلاش کنند چرا که عمده مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی برخواسته از فشارهای روانی مربوط به بیکاری جوانان است
فرماندار نیر اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم شاهد توسعه اشتغال در شهرستان باشیم نیازمند فعالیت و حضور هر چه بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی هستیم.
احمدی تاکید کرد که توسعه و ورنق اقتصادی و رفع مشکل بیکاری شهرستان در گرو حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذاران است .
وی از دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست هماهنگی‌های لازم را برای ایجاد اشتغال پایدار در بین خود داشته باشند.
احمدی به اهمیت توریستی بودن منطقه و جذب سرمایه‌گذار هم اشاره کرد و افزود: برخی از پرسنل اصناف باید گواهی آموزشی گردشگری را داشته باشند و در این خصوص اداره میراث فرهنگی و صنعت، معدن و تجارت شهرستان باید آموزش‌های لازم را برای اصناف ارائه دهند.
نیر در جنوب اردبیل واقع می باشد.
خبرنگار: شهرام اصالت نیری ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/7116
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.