ناصر امینی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کرونا کارهای بسیار زیادی را تحت تاثیر قرار داده و بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک را به معرض ورشکستگی کشانده‌است.
وی بیان کرد: در این میان مراکز مشاوره نیز که جزو مراکز غیرتجاری هستند و سطح درآمد آنها با توجه به میزان سرمایه‌گذاری از بسیاری کسب و کارها هم پایین‌تر است نیز از این زیان متضرر شده‌اند.
این استاد دانشگاه ادامه داد: فعالیت نداشتن مراکز مشاوره از حدود ۲ ماه پیش تاکنون، آینده نامعلوم و افزایش هزینه‌های رهن و اجاره بویژه در سال پیش رو و استیجاری بودن بیشتر مراکز از جمله دلایلی است که به مراکز روان‌شناسی ضربه می‌زند.
امینی ادامه داد: کاهش سهم توجه به سلامت روان در سبد هزینه خانواده با توجه به تورم بالای ۴۰ درصد که اولویت هزینه در خانواده‌ها را به سمت نیازهای اولویت دار سوق داده از دیگر مشکلات مراکز مشاوره در این روزها است.
وی یادآور شد: تداوم حضور و مراجعه کم رنگ مراجعان به مراکز مشاوره (بافرض شروع فعالیت) با توجه به نگرانی‌های موجود در زمینه انتقال ویروس، افزایش چشمگیر سایر هزینه‌های جانبی مراکز مشاوره درسال جاری و بسیاری عوامل دیگر منجر به بروز مشکلات جدی برای آنها و روان درمانی خواهد شد.
امینی اضافه کرد: اینکه نیاز به خدمات مشاوره و مراجعه به روانشناسان دوچندان شده و ضرورت خدمات سلامت روان بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود ولی به علت بی توجهی به این صنف تخصصی بسیار ضروری و موثر، بیم آن می‌رود در شرایطی که جامعه بطور جدی و روزافزون به خدمات حرفه‌ای روانشناسان و مشاوران نیاز ضروری دارد این متخصصان بامشکلات جدی برای تداوم فعالیت مواجه شوند.
وی گفت: ضرورت ایجاب می‌کند که دولت‌مردان حمایت ازصنف روان‌شناسان و مشاوران را هم در برنامه‌ریزی‌های خود مدنظر قرار دهند و با راهکارهایی همچون کمک های بلاعوض، وام و تسهیلات بدون سود و بیمه خدمات روانشناسی و مشاوره و روانشناسان و مشاوران فاقد بیمه‌های فراگیر دین خود را به این قشر خدوم و تاثیرگذار ادا کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.