برخی رسانه های خبری در دور روز اخیر در خبری به نقل از فرماندار آذرشهر اعلام کردند که به منتقدان حادثه سیل اخیر توهین کرده است.
در جوابیه روز پنجشنبه روابط عمومی فرمانداری آمده است: جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان اذرشهر در 21 خرداد برگزار گردید، در این جلسه اظهارات کوتاه فرماندار محترم در خصوص حادثه سیل در شهرستان اذرشهر و برخورد خبری رسانه های بیگانه و دشمنان ملت و نظام با بد فهمی و تعبیر نادرست از سوی خبرنگار حاضر در جلسه دستمایه خبری رسانه های منتقد و مخالف دولت قرار گرفت و اخبار کذبی در فضای مجازی به نقل از فرماندار شهرستان آذرشهر در برخی کانالها و سایت های خبری منتشر شد.
لذا برای اطلاع افکار عمومی بویژه اطلاع شهروندان عزیز شهرستان آذرشهر در ارتباط با اخبار کذب منتشره توضیحات ذیل تقدیم می گردد:
1- این جمله در تیتر خبر که 'منتقدان سیل آذرشهر و خدمات دولت،افراد بی دین و ضد انقلاب هستند' تحریف شده و به هیچ عنوان در سخنان فرماندار محترم واژه منتقدان سیل وجود ندارد در صورت بررسی نوار صوتی و ترجمه دقیق اظهارات فرماندار محترم مغرضانه بودن این تعبیر و ترجمه ناشیانه آشکار می شود.
2- فرماندار شهرستان در حاشیه جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان با اشاره کوتاه به این موضوع که تمامی خسارات جان باختگان سیل اخیر آذرشهر با پیگیری مقام محترم ریاست جمهوری،وزیر محترم کشور و استاندار محترم استان از طرف بیمه ایران و بیمه دانا پرداخت گردید، از کسانی که زحمات و خدمات مجموعه ادارات دولتی و نهادهای انقلابی در امداد رسانی و جستجوی اجساد قربانیان حادثه سیل به طور تمام وقت ایفای خدمت کردند را نادیده گرفته و دربحبوحه بحران یاد شده تشویش اذهان عمومی کرده و سعی داشتند همسو با رسانه های معاند و بیگانگان خدمات و زحمات خادمان و خدمتگزاران نظام را مخدوش جلوه دهند، گفتند کسانی که که سعی در تخریب دولت و نظام اسلامی دارند افراد بی دین،ضد انقلاب و میکروب هستند و تلاش و خدمات خالصانه خدمتگزاران نظام به مثابه آفتاب تمامی این میکروب ها را از بین می برد .
براستی اگر تخریب کنندگان دولت در نظام اسلامی ضد انقلاب نیستند چه هستند ؟ مگر کسی که دل در گرو نظام اسلامی دارد به خود حق میدهد که دستاوردهای نظام اسلامی و دولت برامده از این نظام را تخریب کند ؟
بنابراین فرماندار محترم منتقدان منصف و دلسوز را مورد خطاب قرار نداده است و همان گونه که ملاحظه می شود خطاب فرماندار محترم کسانی بودند که در جریان بحران سیل همسو با جریان ضد انقلاب و رادیو های بیگانه سعی در تخریب اقدامات انجام شده و جلوگیری از انتشار زحمات شبانه روزی و ناامید کردن مردم داشتند بدیهی است هر جریانی که برای نا امیدی مردم از نظام اسلامی تلاش کند هوادار نظام و انقلاب نیست بلکه ضد انقلاب و ضد نظام اسلامی است.
3- نکته مهم دیگر اینکه متأسفانه برخی رسانه های خبری بدون بررسی صحت و سقم خبر به انتشار خبر تحریف شده مذکور اقدام کردند که انتظار می رود با اخذ مستندات خبر از مرجع انتشار آن و نشر این توضیحات از سوی روابط عمومی فرمانداری شهرستان آذرشهر در راستای وظیفه خطیر خود با دقت و امانت داری اطلاع رسانی نمایند.
4- اظهارات و مواضع شتاب آلود یکی از نمایندگان مخالف دولت در کنار رسانه هایی که شبانه روز تلاش برای تخریب دولت دارند و به ویژه بعد از انتخابات حماسی مردم در 29 اردیبهشت ، از هر فرصتی برای تخریب دولت مردان استفاده می کنند، جای تأمل دارد.
کسانی که مدعی هستند سالیان سال در مسند اجرایی خدمت کرده اند به جای اینکه به یک خبر جعلی استناد و به تخریب مسئولان شهرستان اقدام نمایند، باید ابتدا از صحت و سقم خبر اطلاع دقیق پیدا می کردند.
لذا اظهار نظر شتابزده و سوءاستفاده از خبر تحریف شده برای کوبیدن مسئولان دولت در شان یک نماینده مجلس قانونگذاری نیست و همچنین مانع از آن نیست که قصور و کوتاهی نماینده دولت سابق در امداد رسانی به موقع به زلزله زدگان ورزقان را توجیه کند.
ضمنا پیش بینی سیل با این وسعت با امکانات موجود در سازمان هواشناسی مقدور نیست و اگر ایشان علم غیب دارند و از قبل از وقوع سیل خبردار بوده و به مسئولان استان و شهرستان خبر نداده اند مقصر هستند و باید پاسخگو باشند.
سیل بیست و ششم اردیبهشت ماه امسال در غله زار شهرستان آذرشهر و روستای چنار عجب شیر 42 کشته برجای گذاشت.
شهرستان آذرشهر با حدود 100 هزار نفر جمعیت در 50 کیلومتری جنوب تبریز واقع شده است.
دریافت کننده: نعمت مرادپور**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.