به گزارش جماران، تارنمای روزنامه فیگارو با بیان اینکه پارلمان ملی فرانسه به سمت زنانه تر شدن گام برمی دارد، نوشت: در میان 577 نامزد پیشتاز دور نخست انتخابات این پارلمان، 245 زن دیده می شود که یک رکورد برای پارلمان ملی این کشور محسوب می شود.

این نشریه فرانسوی در گزارش خود اضافه کرد: اگر تمام این نامزدها یکشنبه هفته بعد (28 خرداد) پیروز مرحله دوم انتخابات شوند، 42.5 درصد کرسی های پارلمان جدید فرانسه به زنان اختصاص می یابد.
در این ارتباط بیشترین رکورد نامزدهای زن راه یافته به مرحله دوم انتخابات متعلق به حزب «جمهوری در حرکت» امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه با 187 نامزد زن و پس از آن جنبش دموکراتیک موسوم به «مودم» با 25 نماینده زن قرار دارد.
فیگارو با یادآوری اینکه 203 نامزد مرد نیز از حزب مکرون به دور دوم انتخابات راه یافته اند، می افزاید: این آمار فقط 16 تن بیش از تعداد زنانی است که از این حزب به مرحله بعد راه یافته اند.
این گزارش با بیان اینکه برابری خوبی در تعداد زنان و مردان این حزب وجود دارد، اضافه می کند: در مجموع این حزب روی 464 نامزد سرمایه گذاری کرده بود که شامل 233 زن و 231 مرد می شد.
در این گزارش با اشاره به تحلیل روزنامه «لو پاریزین»، آمده است: در نتیجه افزایش آگاهی سیاسی در جامعه، در مدت 30 سال گذشته تعداد نمایندگان زن پارلمان فرانسه افزایش یافته است.
در این زمینه 26.9 درصد کرسی های پارلمان ملی یعنی 115 کرسی از 577 کرسی این پارلمان در انتخابات 2012 به زنان اختصاص یافت که یک رکورد تلقی می شد.
در مجموع هفت هزار و 882 نامزد برای دور نخست انتخابات پارلمانی فرانسه معرفی شدند که میانگین سنی آنها 48.5 سال است و افزون بر 42 درصد آنها را زنان تشکیل می دهند. 
زنان در مجلس فعلی فرانسه در مجموع 26.9 درصد جایگاه ها یعنی 155 کرسی از 577 کرسی را در دست دارند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.