غلامحسین قیطاس خواه روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت و کاهش اتکای مردم به کمیته امداد یکی ازبرنامه‌ها و اولویت کاری این نهاد است که در این ارتابط برنامه‌های متنوعی برای حفظ منزلت خانواده‌ها اجرا شده و پرداخت وام خودکفایی و ایجاد اشتغال یکی از آنها است.

وی اضافه کرد: شناسایی مددجویان مستعد، بالابردن سطح آگاهی و دانش آنها بابرگزاری کلاس‌های مهارت آموزی، شناسایی ظرفیت‌ها و امکانات منطقه برای هدایت مددجویان به سمت اجرای طرح‌های کوچک اقتصادی و خوداشتغالی از جمله اقدامات در این حوزه است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) برازجان ادامه داد: نظارت فنی قبل، حین و بعد از اجرای طرح و تعامل با کارفرمایان و صاحبان صنایع به منظور بکارگیری مددجویان نیز از دیگر برنامه‌های مهم حوزه اشتغال کمیته امداد است.

وی یکی از مهم ترین راهکارهای امداد در زمینه اجرای طرح های اشتغال پایدار را ارایه آموزش و مشاوره شغلی به گروه‌های هدف برای موفقیت بیشتر در حوزه فعالیت و کسب و کار دانست.

قیطاس خواه اضافه کرد: برای برقراری تعامل با صاحبان شرکت‌ها و کارگاه‌ها کمیته امداد در این زمینه به مدت ۲ سال متوالی حق بیمه سهم کارفرما را بطور ۱۰۰ درصد پرداخت می‌کند که در سال گذشته ۵۷ نفر از افراد تحت حمایت از این طریق بکارگیری شدند.

وی افزود: در سال گذشته ۹۶ میلیاردو ۷۴۰میلیون ریال تسهیلات اشتغال از محل منابع بانکی تحت عنوان تبصره ۱۶ با کارمزد ۴ درصد به مددجویان پرداخت شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.