رمضان پودینه روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برنامه‌های اشتغالزایی مناسب و موثری به منظور توانمندسازی اقتصادی خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان در دست پیگیری و اجراست.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های مهم این نهاد برای توانمندسازی و کمک به ایجاد درآمدزایی از طریق اجرای طرح اشتغال، ارایه مشاوره شغلی، بازدیدهای دوره‌ای از طرح‌های اجرا شده، بازاریابی و فروش محصولات تولیدی و برگزاری دوره‌های کارآفرینی است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال از طریق پرداخت تسهیلات، کاریابی و راهبران شغلی انجام می‌شود بیان کرد: به منظور پایدارسازی مشاغل ایجاد شده نظارت‌هایی در فواصل زمانی مشخص در مراحل قبل، حین و بعد از اجرای طرح‌های اشتغال و خودکفایی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین خدمات پشتیبانی به طرح‌ها از قبیل بیمه حوادث طرح‌ها، بیمه تامین اجتماعی مجریان طرح‌های اشتغال، کمک در تهیه و تامین امکانات اولیه با در نظر گرفتن شرایط مددجویان ارایه می‌شود.

پودینه اظهار داشت: سه هزار و ۵۰ طرح اشتغالزایی مددجویان تحت حمایت با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان جهت جذب به بانک‌های عامل معرفی و در حال طی مراحل دریافت تسهیلات است.

وی افزود: در ۶ماهه نخست سالجاری هزار و ۲۸۰ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد سیستان و بلوچستان در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت کرده و مهارت‌های لازم را در زمینه‌های شغلی آموخته‌اند.

۹۹۱۴**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.