مدیرکل هدایت شغلی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به ضرورت ایجاد اشتغال برای مددجویان این نهاد در مناطق مختلف کشور گفت: کارآفرینان با جذب هر مددجو ۴۰۰ میلیون ریال وام قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا رمضانی در نشست هم‌اندیشی که با حضور جمعی از کارآفرینان و فعالان اقتصادی یزد برگزار شد، اظهار داشت: از اواسط سال ۹۶ رویکرد جدیدی برای پایداری مشاغل افراد اتخاذ شد و در آینده نزدیک مبلغ تسهیلات پرداختی به کارآفرینان و فعالان اقتصادی در ازای به‌کارگیری هر مددجوی تحت پوشش تا ۵۰۰ میلیون ریال افزایش می‌یابد.

به گفته وی این نهاد در طرح راهبری شغلی با هدایت مددجویان مستعد تحت حمایت در کنار کارآفرینان و فعالان اقتصادی که با دانش، تجربه و توانمندی مسیر شغلی را طی کرده‌اند، سعی دارد رابطه‌ای منطقی بین آنها برقرار کند تا هر ۲ طرف از این همکاری منتفع شوند.

وی ادامه داد: در این رابطه کاری که بین مددجویان و راهبران شغلی تعریف‌ شده است اگر مددجویی در مسیر شغلی نیازمند آموزش باشد کمیته امداد هزینه آن را پرداخت می‌کند.

رمضانی با بیان اینکه به ‌زودی مجمع خیران اشتغال در یزد تشکیل می‌شود، عنوان کرد: شناسایی خیران متقاضی به ایجاد اشتغال و بهره‌گیری از نقش آنان در فرایند توانمندسازی و اشتغال مددجویان از جمله اهداف مورد نظر اجرای این طرح است.

وی با اشاره به اهمیت راهبری شغلی و کاریابی گفت: بحث اشتغال مددجویان تحت حمایت از بدو تأسیس این نهاد همواره مورد توجه بوده است و در سال‌های اخیر این موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل هدایت شغلی کمیته امداد امام خمینی بابیان اینکه این نهاد به‌عنوان سازمان حمایتی و اجتماعی کار می‌کند، اظهار داشت: رویکرد ما ارائه خدمات هدفمند به مددجویان است که در نهایت به توانمندسازی آنان منجر می‌شود و پس از مدت مشخصی آنها از چرخه حمایتی خارج‌ خواهند شد و نیازمندان دیگر جایگزین آنها می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.