در برهه کنونی با شیوع ویروس کرونا فضایی برای آزمون و امتحان همگانی برای مقابله با این بیماری فراهم شده و در این راستا همه اقشار و گروه‌های جامعه همراه با  مسئولان دست در دست هم برای مقابله با این بیماری منحوس دست بکار شده‌اند.

بحران فراگیر ویروس کرونا در سطح جامعه جهانی تحولات بزرگی را موجب شده و یکی از کشورهایی که به شدت درگیر این نبرد سنگین است، ایران است و در این میان  شهرستان گناوه نیز به عنوان یکی از مناطق درگیر، با همه ظرفیت‌ها در مقابله با این بحران تلاش می‌کند. 

هم‌اکنون تمامی ظرفیت‌های انسانی و تجهیزاتی شهرستان گناوه برای مهار کرونا  بکار گرفته شده‌است که یکی از این ظرفیت‌ها سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) است و با قابلیت خوبی که دارند به عنوان  بازوان توانمند دولت محسوب می‌شوند و به صورت خودجوش و داوطلبانه برای جلوگیری از انتشار این ویروس  به میدان آمدند.

مسئول خانه سمن‌های گناوه گفت:  در این برهه حساس هر سازمان، نهاد و فرد مسئولیت تعریف شده‌ای دارد که باید به نحو شایسته ایفای نقش کند و مسئولیت‌های خود را در قبال اجتماع جدی بگیرد.

مصطفی خرمی افزود:  در این ارتباط خانه سازمان‌های مردم نهاد با همکاری گروه‌های داوطلب مردمی از لحاظ تامین نیروی انسانی و منابع مالی در کنار سایر گروه‌ها و ارگان‌های درگیر در خط مقدم مبارزه با  ویروس کرونا قرار گرفتند.

وی بیان کرد: به عنوان یک سرباز در کنار نیروهای داوطلب مردمی و فعالان جامعه مدنی در شهر گناوه برنامه‌های متعددی  برای ضدعفونی کردن نقاط پرتردد شهر گناوه تدوین و فعالیت داوطلبان  از ۱۷ اسفند کلید خورد. 

مسئول خانه سمن‌های گناوه گفت: گروه‌های داوطلب مردمی در قالب چند تیم تقسیم و  نقاط پرتراکم و آسیب پذیر گناوه را زیرنظر شبکه بهداشت و درمان هر شب ضدعفونی و گندزدایی می‌کنند.

وی ادامه داد: این افراد که بصورت کامل خودجوش و داوطلبانه در این امر مشارکت دارند، ساعت 20 هر شب ضدعفونی و گندزدایی نقاط و اماکن مهم شهر نظیر نانوایی‌ها، سوپر مارکت‌ها، جایگاه‌های عرضه سوخت بنزین و گاز، خودپرداز بانک، سوپرمارکت و ترمینال مسافربری دریایی را آغاز و تا پاسی از شب ادامه می‌دهند.
خرمی گفت:  در روزهای نخست فعالیت از امکانات حداقلی برخوردار بودیم اما با  همیاری خیران نیکوکار وسایلی نظیر دستکش، ماسک و لباس گان فراهم شده‌است.

خرمی اظهارداشت: تمامی هزینه‌های این فعالیت‌ها توسط خیران و نیکوکاران همشهری تامین شده‌است. 
وی ادامه داد:  انجمن‌های مردم نهاد این شهرستان شامل بانوان آب و آفتاب، طپش سایه دوست، انجمن مشق عشق، نیمدری سبز، سرای روشن رود و  سایبان آرامش، در کنار خانه سمن‌ها همه توان خود را در مبارزه با این ویروس به کار بسته‌اند. 


وی بیان کرد: انجمن طپش سایه دوست طبق اساسنامه در حوزه دفاع از بیماران خاص با تهیه تجهیزات و امکانات وسایل بهداشتی نظیر ماسک و شیلد برای بیماران دیالیزی،  انجمن بانوان آب و آفتاب با برگزاری مراسم گلریزان مجازی برای شماری از بانوان کمتر برخوردار و سرپرست خانوار لوازم بهداشتی تهیه می‌کند، انجمن مشق عشق با تولید و پخش کلیپ‌های مختلف در دنیای مجازی و  چاپ تراکت و پوسترهای اطلاع رسانی و پیشگیرانه برای نصب در سطح شهر اقدام، انجمن سرای روشن رود با هدف دفاع از کودکان در برابر این ویروس، کلیپ‌های روانشناسی شده تولید و انجمن نیمدری سبز با برگزاری تئاترهای مجازی گام‌های مفیدی را در این عرصه برداشته‌اند. 

مسئول خانه سمن‌های گناوه با تقدیر از حضور مستمر و فعالیت‌های انجمن‌های مردم نهاد این شهرستان در مقابله با بیماری کرونا  بیان کرد: نباید فراموش کرد که این اقدامات زمانی نتیجه بخش خواهد بود که مردم  توصیه‌های ایمنی و بهداشتی را جدی بگیرند، در خانه بمانند  و از تردد  در سطح شهر به جز در موارد ضروری خودداری کنند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.