دکتر جواد آقازاده شامگاه سه‌شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی به سفر یک تیم به ریاست شخص ایشان به سردشت طی روز گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت تنها دارای ۱۰۰ تخت فعال است، بیمارستان صحرایی در محوطه این مرکز درمانی و در ۲ طبقه مخصوص مردان و زنان راه‌اندازی شد.

وی افزود: یکی از مواردی که ضرورت راه‌اندازی بیمارستان صحرایی را در سردشت بیشتر کرده، وجود بیش از ۴۰۰ نفر جانباز شیمیایی بالای ۵۰ درصد است که باید به صورت مستمر از اکسیژن استفاده کنند.

وی همچنین به برگزاری یک جلسه با حضور مسوولان این شهرستان نیز اشاره و بیان کرد: قرار است شبکه بهداشت و درمان سردشت از طریق سامانه سیب، وضعیت جانبازان شیمیایی این شهر را به صورت جدی پیگیری و کنترل کند و در صورت لزوم و مشاهده موارد مشکوک به ویروس کرونا، وارد عمل شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به اهدای ۴۰۰ بسته اقلام پیشگیرانه از سوی جمعیت هلال احمر به این شهرستان اظهار داشت: این بسته‌ها در سایه پیگیری‌های استاندار آذربایجان‌غربی تدارک دیده شد و توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران سردشت در بین جانبازان شیمیایی این شهر توزیع شده‌است تا آنان در این ایام در خانه بمانند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات پیش‌روی سردشت در ارتباط با بیماری کرونا، شیوه ویروس در شهر ربط است که در ارتباط مستقیمی با شهرهای بانه و سقز در استان کردستان قرار دارد و احتمال گسترش ویروس کرونا را در سردشت بیشتر می‌کند.

وی تاکید کرد: لازم است که در مبادی ورودی این شهر ورود و خروج مسافران کنترل و خودروهایی که قصد ورود به سردشت را دارد، ضدعفونی شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: در مسیر شهر نلاس و در خروجی ربط مردم به صورت خودجوش با راه‌اندازی ایستگاهی از مسافران و خودروهای در حال تردد در خصوص وضعیت سلامت مسافران پرس‌وجو می‌کنند.

به گزارش ایرنا رژیم بعثی عراق با استفاده از بمب‌های شیمیایی گاز خردل چهار نقطه پر ازدحام شهر سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و هزاران نفر در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.