مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر در خراسان رضوی گفت: اعضای پنج نفره خانواده کاشمری با اقدام به موقع یکی از اعضای خانواده و حضور به موقع اورژانس، از مرگ ناشی از گازگرفتگی نجات یافتند.

به گزارش ایلنا، محمدجواد یزدانی گفت: پس از تماس تلفنی با مرکز اورژانس 115 مبنی بر مسمومیت اعضای یک خانواده با گاز مونوکسید کربن، بلافاصله دو دستگاه آمبولانس در محل حاضر با انجام اقدامات اولیه، مصدومانی را که دچار کاهش سطح هوشیاری و تهوع شده بودند را برای مداوا به بیمارستان شهید مدرس(ره) کاشمر انتقال دادند.

 یزدانی با اشاره مسمومیت مرد 45 ساله، خانم 37 ساله و سه پسر 14، 13 و 3.5 ساله که همگی از اعضای یک خانواده بودند، گفت: خوشبختانه با اقدام به‌موقع  یکی از اعضای خانواده و حضور سریع عوامل اورژانس و اقدامات درمانی، وضعیت عمومی مصدومان خوب است.

امیر نژادرحیم مسئول آتش‌نشانی کاشمر نیز با اشاره به اینکه وقوع این حادثه به ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی اعلام شد، گفت: بلافاصله گروه امداد و نجات از ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی شهید چمران به محل اعزام شد.

نژادرحیم با بیان اینکه سیستم گرمایشی استفاده‌شده در این منزل مسکونی، پکیج بوده است، گفت: در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد که دودکش پکیج در پشت‌بام فاقد کلاهک اچ است، به‌طوری‌که به دلیل سرد بودن هوا و نیز وزش باد شدید منجر به سرایت گاز مونوکسید کربن به داخل منزل شده بود.

وی با اشاره به اینکه مادر خانواده متوجه پخش گاز مونواکسید کربن در فضای خانه شده و از فرزندش می‌خواهد که سریعاً درب و پنجره‌ها را باز کند، گفت: خوشبختانه با این اقدام به‌موقع و نیز حضور به‌موقع عوامل اورژانس، اعضای پنج نفره این خانواده از مرگ ناشی از گازگرفتگی نجات یافتند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.