به گزارش خبرنگار مهر، سعید کشمیری بعد از ظهر سه شنبه در نشست با مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان اظهار داشت: سلول‌های بنیادی در درمان بیماران صعب‌العلاج بسیار مؤثر است.

وی تصریح کرد: خون بند ناف از جمله همین رازهای آفرینش است که با یافته‌های علمی و آزمایشگاهی کشف شده که این ماده دیگر نه تنها دور ریختنی و زباله‌ای بیولوژیک نیست بلکه ذخیره‌ای گرانبها برای خانواده‌هاست که می‌تواند حتی تا نسل‌های بعدی، در درمان بیماری‌های سخت و صعب العلاجی چون سرطان‌ها، تالاسمی و… نیز بکار گرفته شود.

کشمیری بیان کرد: اهمیت این ماده هنوز بخوبی در کشور و برای شهروندان تبیین نشده است و اکثر مردم از اهمیت خون بند ناف نوزادان در هنگام تولدشان آگاهی ندارند.

وی بابیان اینکه باید در خصوص ذخیره سازی خون بند ناف فرهنگ سازی بیشتر صورت بگیرد گفت: با افتتاح بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف در استان بوشهر مردم برای ذخیره سلول‌های بنیادی خون بند ناف از استان‌های همسایه بی‌نیاز شدند.

سعید کشمیری بیان کرد: با راه‌اندازی این بانک هزینه‌های نگهداری خون بند ناف متقاضیان در استان بوشهر کاهش چشمگیری خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: ذخیره سلول‌های بنیادی موضوعی بسیار مهم برای مردم استان بوشهر است که در درمان بیماری‌های سرطانی و صعب‌العلاج مورداستفاده قرارمی‌گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.