به گزارش خبرنگار مهر، نهمین کنگره سراسری انجمن پیوند سلول‌های بنیادی و سلول درمانی و پرستاری پیوند ایران با حضور اساتید و دانشجویان ۱۹ استان کشور که دارای مرکز پیوند مغز استخوان هستند در کرمانشاه آغاز به کار کرد.

محمودرضا مرادی در حاشیه این کنگره در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سلول‌های بنیادی یکی از علم‌های نوین دنیا است که بر اساس آن تعدادی از بیمارانی که قابلیت‌های درمان معمولی ندارند به این روش درمان می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: با توجه به اینکه چندسالی است استان کرمانشاه در رده مراکزی است که پیوند مغز استخوان انجام می‌دهد و از سلول‌های بنیادی استفاده خوبی می‌کنند، این کنگره با حضور اساتید و دانشجویان کشوری در این کرمانشاه برگزار شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این کنگره تبادل نظر علمی و شناسایی قابلیت‌های علمیه دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه است.

مرادی در ادامه به ارائه آماری از خدمات دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در زمینه پیوندها پرداخت و گفت: در کرمانشاه پیوند کلیه از سال ۶۸ شروع به کار کرده و تا کنون ۱۷۰۰ مورد پیوند کلیه در استان کرمانشاه انجام شده است.

وی تصریح کرد: پیوند مغز استخوان نیز از سال ۹۳ در استان کرمانشاه رقم خورد که تاکنون ۱۵۷ مورد پیوند کلیه انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: پیوند مغز استخوان در زمینه بیماری‌های سرطان خون، لنفوم، تالاسمی و هر موردی که از مغز استخوان نیاز به جایگزینی داشته باشد انجام می‌شود.

این مسئول بیان داشت: از آنجا که هزینه این عمل بسیار بالاست ۳۴ میلیون تومان آن توسط دولت پرداخت می‌شود.

مرادی از موفقیت پیوند قرنیه این استان خبر داد و گفت: همچنین طی ماه‌های گذشته کاشت حلزون نیز انجام شد.

وی از عمل پیوند قلب در آینده‌ای نزدیک در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: البته محدودیت‌های بسیار کمی در این راستا وجود دارد که به دنبال حل و فصل آن هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه علت تأخیر پیوند کبد در کرمانشاه را نداشتن نیروی تخصصی در این زمینه عنوان کرد و بیان داشت: درمان و راه‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پیگیری پیوند کبد و پانکراس را در اولویت قرار داده‌ایم.

این مسئول عنوان کرد: استان کرمانشاه توانایی این را دارد که به عنوان قطب درمانی غرب کشور به این زمینه‌ها ورود پیدا کند تا منطقه غرب کشور نیازشان به مراکز درمانی سایر نقاط کشور مرتفع شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1358674
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.