محمد بازیاری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود:  تاکنون هیچ مورد بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان شناسایی نشده و تنها موارد بستری تاکنون بیماران عفونت حاد تنفسی آنفلوآنزا است و از تمامی موارد پس از ویزیت پزشک متخصص عفونی نمونه‌برداری شده که یک روال روتین مراقبت بیماران بستری با علائم تنفسی است.

وی اظهار داشت: تمامی پرسنل بهداشتی و تجهیزات برای شناسایی و کنترل بیماری در آمادگی کامل بسر می‌برند و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: تمامی ملوانانی که از کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد می‌شوند در پایانه قرنطینه مرزی مورد معاینه بالینی قرار می‌گیرند و هیچ مورد بیماری مبتلا به ویروس کرونا در آنان مشاهده نشده‌است.

وی بیان کرد: شهروندان به شایعه‌هایی که برخی به آنها دامن می‌زنند  توجه نکنند و خطر و تهدیدی از بیماری کرونا در کشور وجود ندارد و اخبار را از  منابع موثق و رسانه‌های معتبر پیگیری کنند.

ویروس کرونا  شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به ۲۴ کشور جهان نیز سرایت کرده‌است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال ۲۰۰۳ در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به ۲۶ کشور جهان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر  را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.