محمد عباسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با اضافه شدن این تعداد پزشک مختصص به مجموعه کادر پزشکی بیمارستان شهید قلی‌پور این شهرستان، تعداد پزشکان متخصص این بیمارستان به ۵۰ نفر افزایش یافت.

وی اضافه کرد: این پزشکان شامل یک متخصص طب اورژانس، جراح عمومی، رادیولوژیست، جراح مغز و اعصاب، متخصص تب فیزیکی و توانبخشی، کودکان، ارتوپدی، نورولوژی، گوش،‌حلق و بینی و زنان و زایمان هستند.

وی افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، تعداد پزشکان متخصص بیمارستان شهیدقلی‌پور این شهرستان با افزایش مناسبی در بخش‌های مختلف بیمارستان همراه بوده است.

وی با بیان اینکه دولت با اجرای طرح تحول سلامت گام بزرگ و مؤثری برای رضایت‌مندی مردم برداشته که نتایج آن نیز بسیار رضایت‌بخش است، بیان کرد: در مهرماه امسال نیز نخستین کلینیک جراحی مغز و اعصاب بیمارستان این شهرستان در قالب طرح تحول نظام سلامت افتتاح شد.

«عباسی»، با بیان اینکه تعداد پزشکان متخصص این شهرستان در چند سال اخیر ۲۰ درصد افزایش یافته است افزود: کمک به ارتقای سلامت در مناطق محروم و دورافتاده از دیگر مزایای اجرای طرح تحول نظام سلامت است به گونه‌ای که اجرای این طرح، ماندگاری کادر پزشکی در مناطق محروم را به طور محسوسی افزایش داده است.

طرح تحول نظام سلامت یکی از دستاوردهای مثبت دولت تدبیر و امید بود که هزینه پرداختی بیماران را کاهش داد؛ این طرح از اردیبهشت سال ۱۳۹۳ به اهتمام دولت در کشور اجرا شده است که موجب کاهش پرداختی مردم به مراکز درمانی به کمتر از ۱۰ درصد، بهبود هتلینگ بیمارستانی و افزایش جمعیت تحت پوشش خدمات درمانی به ویژه در مراکز کم برخوردار و حاشیه شهر و سکونتگاه های غیررسمی از جمله نتایج آن است.

آذربایجان‌غربی با نگاه ویژه دولت تدبیر و امید مسیرهای توسعه بخش بهداشت و درمان را به سرعت طی کرده و در حال حاضر سرانه تخت‌های فعال بیمارستانی در این استان به متوسط کشوری نزدیک شده‌است.

هم‌اکنون در آذربایجان‌غربی ۲ هزار و ۹۰۰ نفر پزشک عمومی و متخصص در ۳۲ واحد بیمارستانی مشغول فعالیت هستند و ۱۸۲ مرکز آزمایشگاهی و ۸۸ مرکز تصویربرداری در استان وجود دارد.

بیمارستان بوکان دارای ۶ بخش جراحی زنان و مردان، آی‌سی‌یو، سی‌سی‌یو، کودکان، ان‌آی‌سی‌یو و بخش داخلی است و دارای ۲۷۳ تخت بیمارستانی است؛ یک هزار و ۲۰۰ نفر پرسنل در شبکه بهداشت و درمان این شهرستان نیز در بخش‌های مختلف هم‌اکنون مشغول خدمات‌دهی به مراجعه‌کنندگان هستند.

یک واحد بیمارستان جدید با ظرفیت ۲۰۰ تخت در جوار بیمارستان فعلی نیز کلنگ‌زنی شده است که هنوز مراحل اجرایی آن شروع نشده است.

بوکان دارای ۲۵۱ هزار نفر جمعیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.