محسن ترکاشوند روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این کلینیک در محوطه درمانگاه فخریه ملایر با زیربنای یک هزار و ۷۴۰ مترمربع احداث شد.

وی افزود: برای احداث این کلینیک و تامین تجهیزات فعلی آن پنج میلیارد تومان از محل اجرای طرح تحول نظام سلامت هزینه شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر بیان کرد: حدود ۳۰ پزشک در ۱۴ رشته تخصصی و فوق تخصصی در این کلینیک به بیماران خدمات ارایه می‌دهند که در صدد افزایش تعداد پزشکان متخصص هستیم.

ترکاشوند ادامه داد: روزانه به صورت میانگین ۵۰۰ بیمار به کلینیک تخصصی و فوق تخصصی فخریه ملایر مراجعه می‌کنند که در هشت ماهه امسال ۷۰ هزار و ۸۸۶ بیمار به این کلینیک مراجعه کرده‌اند.

وی میانگین درآمد ماهیانه این کلینیک را ۳۳۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این کلینیک مجهز به سامانه های نوبت‌دهی سیستمی تلفنی و حضوری است.

ترکاشوند افزود: کلینیک تخصصی و فوق تخصصی فخریه در مواردی همچون رادیولوژی، سونوگرافی، شنوایی‌سنجی، نوار مغزی، نوار عصب و عضله، اکو رنگی، نوار قلب و گچ‌گیری با تعرفه دولتی به مراجعان خدمات ارایه می‌دهد که دستگاه‌های مورد نیاز نیز توسط خود پزشکان تامین و به‌کار گرفته شده است.

وی گفت: پزشکان متخصص و جراح در رشته‌هایی همچون ارتوپدی، جراحی کلیه و مجاری ادراری، گوش، حلق و بینی، چشم، داخلی، عفونی، اطفال، زنان و زایمان، گوارش، طب فیزیکی، اعصاب و روان و جراحی مغز و اعصاب در این کلینیک مشغول ارایه خدمات به بیماران هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر جذب متخصصان در رشته‌های غدد، خون و نفرولوژی را از مهمترین نیازها در کلینیک فوق تخصصی فخریه ملایر عنوان و اظهار داشت: پزشک فوق تخصص گوارش و آنکولوژی در این کلینیک داریم و در حال اضافه کردن ۲ رشته دندانپزشکی هستیم.

ترکاشوند ادامه داد: تخصص‌های دندانپزشکی در ۲ رشته ارتودنسی و جراحی فک و صورت برای کلینیک ویژه فخریه جذب کردیم که در سه رشته دندانپزشکی خدمات تخصصی ارایه می‌دهند.

وی بیان کرد: در مجموع یکصد پزشک متخصص در بخش دولتی، خصوصی و تامین اجتماعی این شهرستان فعالیت می‌کنند که بیش از ۳۵ پزشک در بیمارستان تامین اجتماعی دکتر غرضی و ۶۵ پزشک در بیمارستان‌های دولتی امام حسین(ع) و مهر این شهر مشغول فعالیت هستند.

سه بیمارستان ملایر دارای حدود ۴۰۰ تخت فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.