دکتر فاطمه نوروزیان عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این پزشکان در بخش‌های داخلی، زنان و زایمان، اطفال، جراحی و بیهوشی فعالیت می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: در گذشته به علت نبود پزشک متخصص در این شهرستان مردم مجبور به طی مسافت های طولانی و مراجعت به بیمارستان های میناب و بندرعباس برای درمان بودند.
وی تصریح کرد: پیش از این نبود فضای اسکان برای پزشکان متخصص و کادر درمان، ایجاد نشدن فضاهای تکمیلی و الزام های فعالیت تخصصی بیمارستان از جمله برق اضطراری برای اتاق عمل، منبع ذخیره آب، آشپزخانه، سردخانه و زباله سوز از جمله موانع راه اندازی بیمارستان بشاگرد به صورت تخصصی بود.
دکتر نوروزیان با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای بهبود و ارتقاء شاخص های بهداشتی و درمانی در شهرستان بشاگرد، گفت: افزایش تعداد مراکز بهداشتی درمانی این شهرستان از دو به پنج مرکز، فعالیت مرکز دندانپزشکی، راه اندازی اورژانس جاده ای، اختصاص آمبولانس به تمام مراکز بهداشتی این شهرستان، احداث هشت خانه بهداشت و در دست ساخت بودن هشت خانه بهداشت دیگر، از جمله اقدامات انجام شده برای ارتقاء سطح بهداشت این شهرستان است.
شهرستان بشاگرد در 330 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده و پیش از این 13 پزشک عمومی در تمام مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان این شهرستان به صورت شبانه روزی مشغول ارایه خدمت به مردم بودند.
هم اکنون 15 خانه بهداشت در شهرستان بشاگرد به منظور ارایه خدمات بهداشتی و درمانی فعال است.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.