غلامحسین آراسته روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجوز ماده 215 این طرح نیز با پیگیری مسئولان امر اخذ شده و قرار است در آینده ای نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز شود.
وی یادآور شد: مساحت زیربنای این بیمارستان افزون بر پنج هزار مترمربع پیش بینی شده است.
وی تصریح کرد: البته با توجه به وجود بیش از 70درصد جمعیت شهرستان دنا که در روستاها ساکن هستند اولویت اصلی توسعه خدمات طرح پزشک خانواده است.
آراسته تصریح کرد: روزانه بیش از 600 نفر در روستاها و خانه های بهداشتی و درمانی این شهرستان از خدمات تیم سلامت در قالب طرح پزشک خانواده بهره مند می شود که کمتر از 60 مورد نیازمند خدمات تخصصی و مراجعه به پزشک متخصص هستند.
شهرستان دنا با جمعیتی حدود 46 هزار نفر جمعیت دارای 2 بخش مرکزی و پاتاوه است که حدود 70درصد آن در روستاها ساکن هستند.
وی ابراز داشت: تعداد پزشکان عمومی و متخصص در سطح روستاها و مناطق محروم شهرستان دنا از سه نفر تا پیش از اجرای طرح تحول سلامت هم اینک به 17 پزشک رسیده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا گفت: سه مورد از این تعداد پزشکان متخصص است که به صورت گردشی در طول هفته مشغول خدمات دهی به مردم در روستاهای مختلف هستند.
شهرستان دنا 120 روستای دارای سکنه دارد.
آراسته ابراز داشت: ظرف سه سال گذشته همچنین هشت خانه بهداشت و سه مرکز بستر درمانی در سطح مناطق و روستاهای این شهرستان ساخته شد.
رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان دنا گفت: بیش از 95درصد خدمات و آزمایش های اولیه بیماران در مراکز سلامت روستایی انجام می شود.
خبرنگار: حمید جهان**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
3016/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.