مدیر شبکه بهداشت و درمان سروآباد روز دوشنبه اظهار داشت:‌ عصر امروز مرد ۶۵ ساله که دارای مشکلات عروق بود به بیمارستان شهید چمران مراجعه کرد و بعد از انجام اقدامات اولیه درمانی پزشک بیمارستان متوجه حاد بودن شرایط بیمار شد و با توجه به بسته شدن رگ‌های بدن بیمار دستور اعزام فوری او به پزشک متخصص جراحی عروق را صادر کرد.

محمد کریمی یادآور شد:‌ با توجه به شرایط بحرانی این بیمار اعزام آن با آمبولانس بدلیل  احتمال خطر مرگ امکانپذیر نبود لذا هماهنگی لازم با مسئولان علوم پزشکی کردستان جهت اعزام بالگرد اورژانس انجام و بالگرد در کمتر از نیم ساعت به سروآباد آمد.

وی اضافه کرد: با مسئولان بیمارستان همدان و کرمانشاه نیز برای پذیرش این بیمار هماهنگی لازم انجام شد اما هیچکدام از بیمارستان‌های این شهرها امکان پذیرش بیمار را نداشتند و در نهایت با هماهنگی و موافقت بیمارستان کوثر، بیمار به این بیمارستان جهت ادامه مراحل درمان اعزام شد.

کریمی بیشترین اعزام بالگرد در استان کردستان را مربوط به سروآباد دانست و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶ بیمار و مصدوم بدحال از این شهرستان توسط بالگرد اورژانس به بیمارستان های سنندج منتقل شده‌اند.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان با بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.