منوچهر رزمجو روز چهارشنبه در نشست با مسئولان استان بوشهر و شهرستان دشتستان افزود: با عنایت رهبر معظم انقلاب و توجه رئیس جمهوری به روستاها و توسعه مشاغل روستایی اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به توسعه فعالیت‌های روستایی مصوب و از سال ۱۳۹۶ اجرا شد و تاکنون ۱۰هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات در این زمینه پرداخته شده‌است.
وی بیان کرد: با پرداخت این تسهیلات که ۴۰ درصد آن به بانوان پرداخت شده ۳۸ هزار و ۹۰۰ طرح در زمینه توسعه فعالیت‌های روستایی، صنعت، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی اجرا و اشتغال‌زایی ۱۰۵هزار نفر را فرهم کردهاست.
معاون سرمایه‌گذاری معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری بیان کرد: از ۲۱ میلیون نفر جمعیت روستایی کشور نیمی را زنان تشکیل می‌دهند که فعالیت آنها در عرصه‌های مختلف می‌تواند در توسعه متوازن کشور نقش بسزایی داشته باشد به همین دلیل توجه ویژه به این قشر و فعالیت‌های آنها در دستور کار است.
رزمجو گفت: با وجود اینکه فعالیت‌های خوب و ارزنده‌ای پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفته و با وجود اینکه زیرساخت‌های خوبی در روستاها ایجاد شده اما بدلیل بیتوجهی به اشتغال و سرمایه‌گذاری و استفاده از منابع در روستاها مهاجرت‌های زیادی صورت گرفته است.
معاون سرمایه‌گذاری معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری بر تلاش مدیران صندوق‌ها توسعه خرد روستایی برای توسعه فعالیت‌های حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد و گفت: تشکیل و تقویت این صندوق‌ها نه تنها باعث تقویت و توسعه فعالیت‌های روستایی شده بلکه موجب احیای فعالیت‌هایی فراموش شده نیز می‌شود.
رزمجو بیان‌ کرد: هم افزایی نهادهای حکومتی و ارگان های دولتی، بازاریابی و عرضه محصولات، ایجاد شبکه‌های قوی فروش داخلی و خارجی، آموزش های لازم و مهارت آموزی می‌تواند نقش خوبی در توسعه منابع کشور داشته باشد. 
 معاون سرمایه‌گذاری معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری ادامه داد: مزیت تشکیل این صندوق ها خودگردان بودن آنها است که حتی می توانند به دولت هم وام دهند و صندوق از وابستگی خود به دولت بکاهد.
وی همچنین از اجرای طرح و برنامه هایی در عرصه توسعه روستایی، توسعه صندوق خرد محلی، بیمه عشایر و روستاییان و تفاهم‌نامه‌هایی برای هم‌افزایی و استفاده از منابع خبر داد.
فرماندار دشتستان نیز به نقش زنان در توسعه روستایی اشاره کرد و گفت: برای توانمندسازی زنان روستا بدنبال توسعه طرح توانمندسازی بانوان هستیم که یکی از اقدامات مهم ما توجه به توسعه صندوق‌های خرد روستایی است.
فتح الله نوروزی افزود: اگر بدنبال توسعه جوامع محلی هستیم باید فرصتی برای بالابردن ضریب دسترسی برای حمایت از صندوق‌های خرد روستایی ایجاد شود.
فرماندار دشتستان اضافه کرد: در سطح ملی برای تقویت صندوق های محلی باید اقداماتی انجام گیرد و تفاهم نامه‌هایی بین ادارات مرتبط برای توسعه این صندوق ها صورت گیرد.
وی اظهارداشت: حمایت از صندوق های محلی بسیار حائز اهمیت است و این صندوق در حوزه زنجیره خرما و صنایع دستی مرتبط با آن در دشتستان می‌تواند در سطح ملی بدرخشید.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.