به گزارش ایرنا، هشت سال دفاع مقدس فرصت مغتنمی را برای مردم ایران مهیا کرد تا دلدادگی و استواری خویش را نسبت به دین و وطن به منصه ظهور رسانند و در این امتحان دشوار با سربلندی، فرهنگ عاشورایی را به معنای واقعی آن در جبهه های حق علیه باطل به تصویر بکشند.
شجاعت و ازخودگذشتگی فرزندان این مرزوبوم در جنگ تحمیلی، رمز پیروزی آنان در این نبرد نابرابر بود و آنها با تاسی از دم مسیحایی امام خمینی(ره) به رویارویی با دشمن رفتند و او را وادار به تسلیم و عقب نشینی کردند.
امروز صبح همزمان با هفتمین روز محرم، مردم ولایی و انقلابی تبریز پیکرهای مطهر 9 شهید گمنام تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس را بر روی دستان خود از مقابل مصلی امام خمینی (ره) تا میدان ساعت تبریز تشییع شدند.
این مراسم با حضور پرشور مردم شهیدپرور تبریز، از کودک و جوان گرفته تا مادران و پدرانی که اکنون گرد پیری بر چهره هایشان نشسته و با عصا و یا صندلی های تاشو به دست برای تشییع پیکر پاک این عزیزان خود را به مصلی تبریز رسانده بودند، با شکوه تمام برگزار شد.
دراین مراسم وداع باشکوه که با عزای حسینی در هم آمیخته بود، پدران و مادرانی را می دیدی که خود چشم انتظار بوی پیراهن یوسفشان هستند و با امید برگشت پیکر فرزندشان به خاک میهن نفس می کشند.
عطر خوش شهادت و جهاد در راه اسلام در شهر جاری بود و جوانان در این مراسم حضور پررنگی داشتند و با این حضور نشان دادند که پایبند خون شهیدان هستند و دشمن با خیال واهی نفوذ در فکر و ذهن آنان، آب در هاون می کوبد.
اشک ها جاری بود و نوحه های حسینی بر زبان ها جاری؛ زنان و مردان از پیر و جوان آمده بودند تا تکریم و تعظیم از مقام شامخ شهدای گمنام را به شایستگی به جای بیاورند و بار دیگر با این عزیزان پیمان ببندند که تا آخرین نفس راه آنان را ادامه خواهند داد و نمی گذارند خون مقدس شان پایمال شود.
مردم ولایت مدار تبریز امروز با حضور حماسی و معنوی خود نشان دادند که پای عهد خود با بنیان گذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب هستند و به برکت شهدای انقلاب، امروز ایران اسلامی در عرصه‌های ملی و بین المللی بر قلل رفیع و منیع افتخار ایستاده است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بیش از 10 هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده که 508 نفر از آنان جاویدالاثر هستند و32 هزار جانباز و 9 هزار آزاده از این خطه در هشت سال دفاع مقدس جانفشانی کردند.
گزارش از: مینا بازگشا
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.