به گزارش خبرنگار ایرنا ، رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در این آیین که در مصلای بزرگ قدس این شهر برگزار شد ، با تکریم و ادای احترام به مقام 40 شهید حماسه مردمی آمل گفت : این که حماسه مردمی ششم بهمن آمل برای تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی ، عزتمند و ماندگار شد به برکت غیرت انقلابی مردم آمل بود که با ایستادگی بصیرانه و تقدیم بیش از 40شهید و دهها جانباز بوده است.
سردار غلامحسین غیب پرور افزود : از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا دهه های اخیر ، مشکل اصلی و دشمنی ها علیه ایران ، کج فهمی و نفهمی استکبار ازآموزه های انقلاب اسلامی بوده و ملت ما در سال های پس از انقلاب ، هشت سال دفاع مقدس و تاکنون ایستادگی کرده است.
وی ادامه داد : متاسفانه دشمنان این نظام و انقلاب همواره تلاش کردند تا با هرگونه اقدامی مردم را از مسیر انقلاب و کشور دور کنند ولی به برکت هوشیاری و آگاهی مردم ما همواره مرتکب اشتباه شدند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت : یکی از نقاطی که آمریکا اشتباه بزرگی در آن مرتکب شد ، در قضیه 6 بهمن آمل بود که باپشتیبانی از گروهک و جریان کمونیست از قبل انقلاب در شمال ایران سرمایه گذاری همه جانبه نمود و به طمع همکاری با گروهک منافقان کوردل ائتلاف نامبارکی تشکیل داد و خواب تصاحب شهر آمل را در یک روز و پس از آن شمال ایران و پس از یک دوره مشخص کل کشور را داشت.
سردار غیب پرور اضافه کرد : آنان در انتخاب خطه مازندران و شهرستان آمل اشتباه کردند ، چرا که این شهرستان محل تشکیل حکومت مرعشیان بود و مردم این شهر ریشه اعتقادی و باور عمیقی به اهل بیت و انقلاب اسلامی دارند و کارنامه این شهرستان در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس نیز درخشان و بی بدیل بوده است.
وی افزود : اگر قائله آمل طولانی هم می شد این مردم حاضر و آماده مقاومت و ایستادگی از مواضع انقلاب و رهبری بودند تا در برابر دشمن سرخم نکنند که این روحیه به برکت انقلاب و نظام ولایی از سوی خداوند متعال عطا شده است.
رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت : مردم آمل و دیگر مناطق مازندران ، دین مدار و ریشه علوی دارند و دشمن به راحتی نمی تواند آنان را از انقلاب اسلامی جدا کند.
وی افزود : سران آمریکا و همپیمانانش بدانند مردم ما پای انقلاب ایستادگی دارند و خودشان را خسته نکنند.
او ادامه داد : آنان در این مدت به اندازه یک تاریخ در سوریه و عراق و یمن و افغانستان توطئه درست کردند که فرزندان دلیر ما آمدند و از حریم اهل بیت و مسلمانان مظلوم منطقه دفاع کردند و سهم مازندران در این تحولات 40 شهید و شهرستان آمل 8 شهید در دفاع از حریم اهل بیت (ع) بوده است.
در سحرگاه ششم بهمن سال 1360 گروهی از منافقان از جنگل های آمل به این شهر حمله کردند که مردم این شهرستان با ایستادگی در مقابل آنان در چند ساعت این توطئه را ناکام گذاشتند.
در این حماسه مردمی در مجموع بیش از40 نفر شهید و 120 تن هم مجروح شدند.
خبرنگار : مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.