نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر روز دوشنبه در دومین نشست زکات استان بوشهر گفت: باتوجه به ظرفیت‌های موجود  انتظار می‌رود برای سال آینده ۱۲۰ میلیارد ریال زکات برای استان پیش‌بینی شود.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود:- با هدف شکرگزاری در عرصه تولید محصول و ترویج فرهنگ پرداخت زکات در جامعه برگزاری جشن شکرگزاری خرما در گستره ملی ضروری است.

وی یادآورشد:سیر صعودی پرداخت زکات در این استان نشان از برنامه‌ریزی مناسب این شورا در کنار توجه ویژه مردم به این فریضه الهی است.

صفایی بوشهری ادامه داد: ظرفیت‌های زکات درشهرستان‌ها باید از سوی ائمه جمعه به‌عنوان روسای شورای زکات شناسایی و نسبت به جمع‌آوری آنها با همت مردم اقدام شود.

رئیس شورای زکات استان بوشهر گفت: باتوجه به این که استان بوشهر در زمینه دامپروری دارای ظرفیت‌های مناسبی است نیاز است که برای جمع آوری زکات در این بخش فعالیت‌هایی انجام شود.

صفایی بوشهری با اعلام ظرفیت های مغفول دریافت زکات در بخش تجاری استان بوشهر عنوان کرد: با وجود این که این استان در عرصه تجارت از استان‌های تجاری کشور به‌شمار می‌رود نیاز است در این حوزه زمینه دریافت زکات مستحبی فراهم شود.

امام جمعه بوشهر یادآورشد: یکی از کارکردهای خوب شورای زکات استان بوشهر این است که منابعی که مردم به عنوان زکات پرداخت می‌کنند در مسیر اصلی خود و به خصوص برطرف کردن فقر با موضوع توانمندسازی خانواده‌ها هزینه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: بیش از ۱۵۰ برنامه فرهنگی در قالب یک هفته زکات در استان برگزار شده که در نوع خود در سطح کشور کم نظیر بوده است.

احمد لطفی بیان کرد: برنامه‌ریزی برای جذب زکات فطریه به شکل هدفمند به‌عنوان مصوبه نخستین شورای زکات انجام شد و استان بوشهر توانست ۵۰ درصد زکات فطریه را جذب کند و از میانگین ۲۷ درصدی کشور بالاتر است.

وی اضافه کرد: ۲۲۰ روستای استان اقدام به پرداخت زکات می‌کنند که از این تعداد ۱۴۷ شورای زکات در روستاهای استان تشکیل شده که این امر نقش مهمی در جمع آوری زکات داشته است.

لطفی یادآور شد:: در پنج ماه گذشته بیش از ۷۳ میلیارد ریال زکات در سطح استان جذب شده که از لحاظ کمی ۱۶۰ درصد برنامه امسال تحقق یافته است که ۹۰ درصد از مبالغ جمع‌آوری شده در راستای توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش در سرفصل‌های مختلف خدمت هزینه شده است.

۶۰۴۷/۶۰۴۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.