'سید علی نوروز زاده' روز سه شنبه در نشست هم اندیشی طرح زکات با حضور مدیرکل کمیته امداد یزد، اظهار داشت: امروز بحث زکات یک تکلیف الهی است و مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر سعی کرده در حد مقدور و بضاعت و امکانات خود به قشر آسیب پذیر جامعه کمک کند.
وی گفت: ما در مجموعه شهرداری تلاش کردیم در بحث فضای سبز که یک نیاز اساسی توسعه شهری است برای سلامت پایدار مردم و حفظ محیط زیست در فرایند تحقق اقتصاد مقاومتی به سمت و سوی ایجاد یک فضای سبز اقتصادی و عملا سودآور گام برداریم.
شهردار بافق به منابع آبی فضای سبز اشاره کرد و افزود: با استفاده از این منابع باید طوری برنامه ریزی کنیم تا درختان مثمر مانند خرما، زیتون و درختان متناسب با شرایط آب و هوایی و اقلیم شهر کاشته شود تا در عین حال که برای مردم زیبا و جذاب است حاصل و خروجی نیز داشته باشد.
نوروززاده با اشاره به مجموعه 60 هکتاری پارک آبشار بافق گفت: آنچه که امروز در کشور مورد دغدغه قرار گرفته مسئله آب است و در این مجموعه از آب سخت با کیفیت پایین و EC بالای 14 هزار استفاده شده و همکاران در مجموعه شهرداری باید زحمات بیشتری متحمل شوند تا با این وضعیت فضای سبز مطلوب ایجاد کنند.
وی به سخنان یکی از باغبانان شهرداری اشاره کرد و افزود: او می گوید از زمانی که بحث زکات و کمک به نیازمندان مطرح شده باروری درختان خرما هم از نظر کیفی و هم از لحاظ کمی چند برابر شده که به عینه می توان برکت عمل خیر زکات را در میزان محصول این درختان مشاهده کرد.
رئیس کمیته امداد بافق هم در این نشست ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر از همکاری امام جمعه، رئیس شورای شهر و شهردار بافق تشکر کرد و گفت: حل و فصل برخی از مشکلات خانواده های تحت پوشش کمیته امداد بافق که خارج از توان این شهرستان بوده، مقرر شد با بازدید مدیر کل کمیته امداد استان یزد از 30 خانوار مددجوی شهری و روستایی و همکاری و مساعدت شورای اسلامی شهر و شهردار بافق، رفع مشکلات این عزیزان در دستور کار قرار گیرد.
سید رضا هاشمی پور افزود: در شهرستان بافق اعتقادات مذهبی بالایی وجود دارد که کمک به نیازمندان را از وظایف انسانی و معنوی خود می دانند و همواره به کمک افراد نیازمند می شتابند.
وی با بیان اینکه اجرای طرح مفتاح الجنة در بافق، پیشتاز در استان است بیان کرد: این طرح در بافق نسبت به سال گذشته 13درصد رشد داشته که ناشی از اعتقادات قوی مردم این شهرستان است.
این مسوول با ابراز خرسندی افزود: همکاری خوبی بین مردم و مسوولین با کمیته امداد وجود دارد و این امر باعث شده که 210 اصله درخت خرما و پسته را به عنوان شجره طیبه به نام نیازمندان پلاک کوبی کنیم.
وی به جلسه شورای زکات در اردیبهشت 97 اشاره کرد و گفت: در آن جلسه پیشنهاداتی از سوی رئیس شورای شهر و شهردار مبنی بر واگذاری تعداد از درختان باغستان که متعلق به شهرداری است نیز برای نیازمندان مشخص و پلاک کوبی شود.
هاشمی پور اضافه کرد: همچنین در آن جلسه مقرر شد با مساعدت شورای اسلامی شهر و شهرداری بافق هزینه کفن و دفن؛ آسفالت معابر؛ و مجوز ساخت و ساز برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) رایگان باشد.
در این نشست همچنین مدیرکل کمیته امداد استان یزد و رئیس شورای اسلامی شهر بافق در سخنان کوتاهی به فریضه الهی زکات اشاره و با بیان اینکه نقش آن در زندگی فردی و اجتماعی تاثیر گذار است بر ترویج فرهنگ زکات واجب و مستحبی در جامعه تاکید کردند.
درختان زیتون و خرما که از سوی شهرداری در فضای سبز شهری کاشته شده به بار نشسته و پیش بینی می شود امسال حدود یک تن خرما و زیتون از درختان این نهاد برداشت شود.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرقی یزد قرار دارد.
7543/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.