به گزارش ایرنا، احمد لطفی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: همچنین 6 هزار نفر نیز فرزند محسنین در استان بوشهر به حمایت نیاز دارند.
وی اضافه کرد: پارسال خیران و نیکوکاران این استان 110میلیارد ریال در بخش اکرام ایتام و محسنین کمک کردند.
لطفی ادامه اد: علاوه براین میزان کمک خیران و نیکوکاران در جشن رمضان سال گذشته به نیازمندان در استان بوشهر 81میلیارد ریال بود که از این میزان هفت میلیارد و 200 میلیون ریال در قالب طرح مفتاح الجنه (سرکشی از خانواده های نیازمند)، چهار میلیارد و 700 میلیون ریال طرح همیان مولا (توزیع مواد غذایی جمع آوری شده برای نیازمندان)، 19 میلیارد و 700 میلیون ریال زکات فطره، 45 میلیارد ریال طرح رضوان ( کمک به مسکن نیازمندان) کمک شده است.
وی اظهار کرد: همچنین در این مدت مردم استان بوشهر 38 میلیارد ریال برای اطعام نیازمندان در قالب سفره ها و غذاهای گرم به نیازمندان کمک کردند.
لطفی با اشاره به اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین گفت: تلاش می شود در قالب اجرای این طرح ضمن جذب حامی، سرانه دریافتی فرزندان محسنین نیز از 300 به 600 هزار ریال افزایش یابد.
وی با اشاره به جشن رمضان یادآور شد: این جشن همزمان با سراسر کشور از اول تا پایان ماه مبارک با هدف حمایت هر چه بیشتر از نیازمندان و فراهم کردن شرایط لازم برای کمک به نیازمندان برگزار می شود.
وی اضافه کرد: مردم استان بوشهر سال گذشته در سرفصل مشارکت در قالب 35 خدمت به میزان 470 میلیارد ریال به نیازمندان کمک کردند که از این میزان 37 میلیارد ریال در بخش صدقات کمک شده طوریکه این استان در این بخش رتبه پنجم کشور را کسب کرده است.
لطفی یادآور شد: همچنین در مدت یاد شده 2هزار و 200 خدمت مسکن در بخش های مختلف به نیازمندان خدمت ارائه شد که از این شمار 600 واحد مسکن روستایی با مشارکت و همراهی سپاه امام صادق (ع) احداث شده است.
وی ادامه داد: پارسال 2هزار و 500 شغل برای جامعه زیر پوشش کمیته امداد در استان بوشهر ایجاد شد.
در زمان حاضر 52هزار و 696 نفر در قالب 27هزار و 725خانوار در استان بوشهر به عنوان مستمری بگیران کمیته امداد به شمار می روند که از این تعداد 17هزار خانوار شامل زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست هستند.
همچنین 6 هزار خانوارچند خدمتی نیز زیر پوشش کمیته امداد هستند که این خانواده ها از این نهاد حمایتی مستمری نمی گیرند.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.