سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به وضعیت فضاهای آموزشی استان گفت: نزدیک به ۹ درصد از فضاهای آموزشی استان بوشهر تخریبی است. 
به گزارش ایسنا منطقه بوشهر، غلامحسین حسینی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار کرد: در سال جاری ۸۱۲ نفر بازنشسته خواهند شد و یکی از چالش های پیش روی آموزش و پرورش استان بوشهر کمبود نیروی انسانی است. 
وی با بیان اینکه برای جبران این کسری از مجاری قانونی بهره خواهین گرفت، افزود: جبران این نیروها از طریق آزمون استخدامی، دانشگاه تربیت معلم فرهنگیان، مربیان پیش‌دبستانی، استفاده از نیروهای حق التدریس، واگذاری ساعت حق التدریس به نیروهای شاغل، بازنشسته و خرید خدمت انجام خواهد شد.
سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش بوشهر با اشاره به تغییرات مدیران شهرستان ها خاطرنشان کرد: تغییر و تحول مدیران زمانی موثر خواهد بود که منجر به بهبود و ارتقا کیفیت آموزش و پرورش شود، تغییر به معنی حذف افراد و نخبگان نیست. 
حسینی با بیان اینکه از انتقادات رسانه‌ها استقبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: از فضای نقد منصفانه و شفافیت استقبال می‌کنیم چرا که نگاه تیزبین و نقادانه رسانه ها نقش مهمی در شناسایی نقاط ضعف و کاستی ها و رفع آنها دارد.
وی با اشاره به وضعیت فضاهای آموزشی تخریبی در استان بیان کرد: نزدیک به ۹ درصد از فضاهای آموزشی استان بوشهر تخریبی است، این میزان به طور متوسط در سطح کشور ۳۰ درصد است و ما به نسبت آمار و میانگین کشوری وضعیت بسیار بهتری داریم.
سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: نزدیک به ۹۹ پروژه نیمه تمام داریم که امیدواریم بخشی از پروژه‌هایی که بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند در هفته دولت و تا پیش از آغاز سال تحصیلی بهره برداری و به فضاهای آموزشی اضافه شوند.
غلامحسین حسینی با اشاره به پروژه مدرسه نیروگاه هسته ای گفت: استاندار محترم و رئیس شورای آموزش و پرورش همگام با ما در تبدیل مجموعه شهدای هسته ای به یک مدرسه شاخص و برتر کوشا هستند. 
وی ادامه داد: این مجموعه در آینده بهترین و کیفی ترین خدمات را به مردم و فرهنگیان ارائه خواهد کرد و امیدواریم تا دهه فجر سال جاری بتوانیم این پروژه را به بهره برداری برسانیم. 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.